۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۸:۵۰
کد خبر: ۳۶۱۱۴
Ahmad vand

ahmadvand (4)


به گزارش عطنا، دکتر شجاع احمدوند در این نشست با اشاره به بحث منطق کلی جنبش‌ها، گفت: منطق کلی جنبش‌ها در دو بخش جنبش‌های مکی؛ که بیشتر نگاه فرهنگی و مدنی دارند و جنبش‌های مدنی؛ که هدف  تصاحب قدرت و تشکیل دولت دارند، بررسی می‌شوند.


وی گفت: جنبش‌های قرن اخیر در چهار موج برگرفته از الگوی مدنی شامل: موج تجدید- اصلاح، موج نوگرایی- سنت گرایی، موج اسلام- دموکراسی و موج اصلاحگرایی- رادیکالیسم، شکل گرفته‌اند.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه همچنین با اشاره به جنبش‌های خشونت‌بار دهه اخیر تاکید کرد: اسلام با هرگونه تندروی و خشونت موافق نیست و الگوی انقلاب اسلامی ایران نشان از اسلام مبتنی بر مدارا، صلح و توسعه دارد.


لازم به ذکر است که این سخنرانی به زبان انگلیسی برگزار شد و در پایان نیز به پرسش‌های دانشجویان و استادان پاسخ داده شد.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه در ادامه سفر خود با دکتر گو لین هوانگ رئیس دانشگاه شمالعرب چین دیدار و گفت و گو کرد.


در این دیدار رئیس دانشگاه چینی از اینکه اولین بار است با معاون یک دانشگاه ایرانی ملاقات می‌کند اظهار خوشحالی کرد و ضمن معرفی وضعیت کلی دانشگاه شمال غرب چین ابراز امیدواری کرد که این دیدار باب جدیدی در روابط علمی دو دانشگاه بزرگ باز کند.


دکتر احمدوند نیز در این دیدار که با حضور برخی استادان آن دانشگاه و رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه آن دانشگاه انجام می شد، ضمن ابلاع سلام رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به ایشان و معرفی وضعیت دانشگاه علامه به عنوان بزرگ ترین دانشگاه علوم انسانی ایران و برخورداری از ۱۷ هزار دانشجو که بخش عمده انها در مقاطع ارشد و دکتری تحصیل می کنند، دانشگاه علامه را شریک علمی مناسبی برای دانشگاه‌های شرقی معرفی کرد تا با تحقیقات مشترک، تبادل استاد و دانشجو به رشد و توسعه کشورها کمک کنند.


دکتر احمدوند، ایران امروز را بسیار مناسب برای سرمایه گذاریهای علمی مشترک عنوان کرد و آرزو کرد با همتایان چینی خود بخصوص در بخش مطالعات خاورمیانه با تبادل استاد و دانشجو بتوانند زمینه حضور زبان فارسی را در این دانشگاه علاقمند چینی که از برخی استادان مسلمان نیز برخوردار است،  فراهم کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار