۲۷ فروردين ۱۳۹۵ ۱۸:۲۷
کد خبر: ۳۴۲۹۴

Bana-haye-Tarikhi


رئیس پردیس دانشگاهی شماره دو دانشگاه علامه گفت: روز جهانی یادمان‌ها و محوطه‌های تاریخی به نظر موقعیت خوبی است که بتوانیم آثار تاریخی کشورمان را بهتر معرفی کنیم و نظر جهانیان را برای بازدید از این آثار جذب کنیم.


دکتر حمید ضرغام بروجنی، رئیس پردیس دانشگاهی شماره دو دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص برگزاری این مراسم که با همکاری دانشگاه علامه برگزار می‌شود، به خبرنگار عطنا گفت: اهمیت یادمان‌های تاریخی برای همه ثابت شده است و موقعیت کشور ما ایجاب می‌کند که توجه جهانیان را به یادمان‌هایی که  ثبت میراث جهانی  شده اند جلب کنیم.


او افزود: هدف ما برگزاری یک برنامه بزرگ بود اما به دلیل فرصت محدود، برگزاری یک برنامه ای کامل‌ در هفته میراث فرهنگی و موزه ها که در اواخر اردیبهشت ماه است را در دستور کار قرار دادیم.


وی با بیان این نکته که دانشجویان مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه، برگزار کنندگان اصلی این مراسم هستند اظهار داشت: بازدیدکنندگان داخلی و خارجی، برخی مسئولین پژوهشگاه میراث فرهنگی و سازمان میراث فرهنگی استان تهران و جمعی از اساتید  و دانشجویان علاقه‌مند از میهمانان حاضر در این برنامه هستند.



پرواز 19 کبوتر سپید به یاد 19 بنای تاریخی ثبت شده


ضرغام بروجنی گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این برنامه عبارتند از سخنرانی در رابطه با اهمیت میراث فرهنگی و ضرورت توجه به آن (به خصوص در شرایط ویژه­ ای که کشور ما الان از لحاظ منطقه‌ای و بین المللی با آن مواجه هست)، پرواز 19 کبوتر سفید و اهدای گل سفید به بازدیدکنندگان کاخ گلستان (که خود این فضای تاریخی هم ثبت جهانی شده است).


وی در خصوص پرواز 19 کبوتر سفید افزود: کبوتر سفید نماد صلح است و 19 تعداد بناهای تاریخی کشور ماست که ثبت جهانی شدند.


رئیس پردیس دانشگاهی شماره دو دانشگاه علامه، گردشگری را ابزار قدرتمند توسعه صلح جهانی عنوان کرد و ادامه داد: مسأله ای در جهان به اثبات رسیده است که هرچه تعامل بین انسان‌ها بیشتر باشد، درک متقابل بالاتر می‌رود و این افزایش، جلب احترام متقابل را به وجود می‌آورد که صلح جهانی را در پی دارد. گردشگری، عالی ترین ابزار تعامل صلح آمیز انسان ­ها با هم دیگر است و با توجه به این‌که کشورها گردشگری را به عنوان ابزار قدرتمند توسعه صلح جهانی شناخته اند، هرچه بیشتر و بهتر از این ابزار بهره گرفته شود توفیق بشریت افزایش می‌یابد.



کمپین «مقابله با یادگاری‌نویسی» مخصوص گردشگران ایرانی!


این گزارش حاکی است، در همین زمینه، وحیدی کارشناس ار‌‌‌تباط با رسانه‌های میراث فرهنگی به عطنا گفت: در این مراسم از پوستر همایش «گردشگری وصلح در آیینه میراث جهانی» رونمایی می شود. همچنین 19 کبوتر سفید در مجموعه کاخ گلستان به پرواز در می آیند.


او درباره برگزار ی مراسم روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در کاخ گلستان گفت: این کاخ یکی از همین 19 اثر ملی ثبت شده در فهرست جهانی است و بر همین اساس، مراسم در این محوطه تاریخی برگزار می شود.


وی افزود : دانشجویان مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطبائی با اهدای شاخه گل سفید به عنوان نماد صلح  از گردشگران در کاخ گلستان استقبال می کنند و همچنین بوروشورهایی در خصوص 19 بنای تاریخی ایران که ثبت جهانی شده است در بین حاضران توزیع می شود.


کارشناس ار‌‌‌تباط با رسانه‌های میراث فرهنگی تاکید کرد: جهت جلب رضایت گردشگران خدماتی از قبیل اینترنت پرسرعت در اختیار آنها قرار می‌گیرد.


او افزود: طراحی کمپینی مخصوص گردشگران ایرانی با عنوان «مقابله با یادگاری نویسی» بر روی آثار تاریخی تدارک دیده ایم به صورتی که یک بنر سفید برای ثبت نظرات  گردشگران داخلی در رابطه با این موضوع تهیه شده است.


وی با بیان این نکته که این برنامه با همکاری سه ارگان و سازمان برگزار می‌شود اظهار داشت: ‌پردیس دانشگاهی شماره 2  دانشگاه علامه طباطبائی، میراث فرهنگی استان تهران که شامل اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران و پایگاه جهانی کاخ گلستان است، در برگزاری این برنامه مشارکت دارند.


وحیدی با اشاره به این که خود از دانشجویان پردیس شماره دو دانشگاه علامه طباطبائی است در اشاره به حضور دانشجویان در برپایی این مراسم عنوان کرد: هدف از جلب مشارکت دانشجویان در اجرای این مراسم، سوق دادن آنان به انجام امور عملی مرتبط با رشته، اثرگذاری بیشتر، اهدای گل به گردشگران و ایجاد بستری مناسب به منظور ارائه و کاربردی کردن دانش نظری در برخورد با گردشگران است.


لازم به ذکر است مراسم روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی یکشنبه 29  اردیبهشت 1395 ساعت 11 در کاخ گلستان برگزار می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار