۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۶۷۶۰
afghan (11)

afghan (10)


عصر دیروز دکتر حسین سلیمی با معاون وزیر آموزش عالی کشور افغانستان که گفت‌وگو پرداخت.


به گزارش عطنا،در این نشست دکتر شجاع احمدوند معاون پژوهشی دانشگاه علامه، دکتر حسین سلیمی بجستانی معاون دانشجوئی، دکتر مجتبی محمودزاده مدیر فرهنگی، ماندانا تیشه یار مسئول همکاری‌های بین الملل دانشگاه علامه و  حضور داشتند.


حسین سلیمی با بیان این نکته که همواره در سال‌های اخیر حضور مسئولین، اساتید و دانشجویان افغانستانی در دانشگاه علامه باعث خوشحالی و سعادت ما بوده است عنوان کرد: اولین دیدار من بعد از این که به این مسئولیت رسیدم با رئیس یک دانشگاه از افغانستان بود و اساتید ما هم به کشور افغانستان سفر و رابطه خوبی برقرار کردند.


وی افزود: بیشترین دانشجویان خارجی ما از افغانستان هستند و ما جدایی بین دو دانشگاه ایجاد نمی کنیم و انگار ارتباط ما با کشور دیگری نیست. هر دو کشور به یک حوزه فرهنگی تعلق دارند و علایق، دردها و زبان مشترک این نزدیکی را بیشتر می‌کند.


رئیس دانشگاه علامه افزود: نقاط مختلف، ضعف‌ها و قدرت‌های خود را می‌شناسیم و آمادگی خود را اعلام کردیم. در برخی حوزه‌ها، بعضی از اعضای هیئت علممی دانشگاه‌های افغانستان کارشناسی ارشد هستند و قصد دارند که در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند و دانشگاه علامه این آمادگی را دارد که آن‌ها را بورس کند.


سلیمی اظهار داشت: اساتید دانشگاه علامه آمادگی دارند تا دوره‌های تکمیلی کوتاه مدت را برای اساتید و دانشجویان افغانستانی برگزار کنند.


معاون وزیر آموزش عالی افغانستان در سخنانی مطرح کرد: ایران کشور دوست و همسایه‌ ما است و از زمان‌های قدیم ارتباط فرهنگی و علمی وجود داشته و امیدواریم این روابط تقویت شود.


وی افزود: سال 91 تفاهم نامه‌ای بین وزارت علوم ایران و آموزش عالی افغانستان بسته شد اما به خاطر وجود پاره‌ای از مشکلات این توافقات اجرایی نشد.


او در ادامه عنوان کرد: تجهیز کتابخانه‌ها و مراکز علمی توسط سازمان‌های مختلف و دانشگاه علامه صورت گرفت و تعدادی از اساتید ما هم در دانشگاه‌های مختلف ایران که از لحاظ کیفی بسیار بالا هستند، تربیت شدند که دانشگاه علامه هم خصوصا در بخش علوم انسانی بسیار شناخته شده است.


وی خاطر نشان کرد: با توجه به ارتباطات جدید و پیگیری‌ها امیدوارم در سه بخش اساتید و اعضای هیئت علمی، بورسیه ارشد و دکتری و دورهای آموزشی کوتاه مدت بتوانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.


[gallery size="medium" ids="37357,37358,37359,37360,37361,37362,37363,37364,37365,37366,37367,37368" orderby="rand"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار