۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ۱۵:۵۳
کد خبر: ۳۳۸۸۹
Nematollahi---01

Nematollahi---04


دکتر نادر نعمت الهی در گفت‌و‌گو با عطنا در خصوص نحوه برگزاری آزمون دکتری سال 95 عنوان کرد: دانشگاه­‌ها باید تا آخر فروردین ماه رشته­ ها، ضرایب و مواد امتحانی را اعلام کنند.


وی افزود: تا زمان ابلاغ دستور سازمان سنجش، تاریخ و سایر مسائل نباید عنوان شود و هرگونه اطلاعیه ای ابتدا باید به تایید سازمان سنجش رسیده و سپس انتشار یابد.


نعمت اللهی با بیان این نکته که در دانشگاه علامه، آزمون کتبی به صورت تستی انجام می شود و در برخی رشته ­ها هم تستی و هم تشریحی خواهد بود، گفت: فرایند پذیرش در دانشگاه علامه به صورت آزمون کتبی و مصاحبه است و به احتمال زیاد آزمون کتبی در نیمه دوم اردیبهشت ماه و مصاحبه نیمه اول خرداد ماه  برگزار می­ شود.


وی اظهار داشت: سازمان سنجش به دانشجویان کارنامه پژوهشی داده است و عنوان مجاز یا غیر مجاز مطرح نیست. از دانشجو پرسیده می ­شود که در آزمون کدام دانشگاه می­ خواهد شرکت کنند و سپس سازمان سنجش اطلاعات را به دانشگاه­ها داده و ما طبق ترازی که تعیین می­ کنیم دانشجویان متقاضی را برای مصاحبه و آزمون کتبی دعوت خواهیم کرد.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه دوره دکتری یک مرحله تخصصی است و دانشجویان باید در حیطه تخصص و رشته تحصیلی خود شرکت کنند، افزود: اگر دانشجویان بخواهند در رشته­­ های غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود در دوره کارشناسی ارشد، در مقطع دکتری شرکت کنند، متضرر خواهند شد چون پیشینه رشته جدید را ندارند.


نعمت الهی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در مقاطع مختلف اقدام به انتخاب رشته های مرتبط می کنند شانس بیشتری برای پذیرش در مقطع دکترا دارند تا دانشجویانی که در این مقطع رشته جدید و غیرمرتبطی را انتخاب کرده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار