۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ۰۶:۳۴
کد خبر: ۳۳۳۸۵

به گزارش عطنا به نقل از تسنیم، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار نوروزی با کارکنان این وزارتخانه اظهار داشت: با تصویب طرح آمایش آموزش عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه‌ریز‌ی‌های جدید و منطقی برای گسترش و ارتقای کیفیت آموزش عالی کشور صورت می‌گیرد.


وی با مروری بر رخدادهای سال گذشته کشور و به خصوص پیروزی برجام، رفع تحریم‌ها و افزایش تعاملات ایران با کشورهای جهان تصریح کرد: در سال‌های 2014 تا 2016 رتبه چهارم رشد علمی جهان با 4/4 در صد رشد متعلق به کشورمان بوده و در همین مدت کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن و هلند رشد علمی منفی داشته‌اند.


وزیر علوم یادآور شد: در سال 2015 حدود 200 نفر از دانشمندان ایرانی رتبه‌های برتر جهانی را کسب کرده‌اند و بر اساس اعلام پایگاه‌های استنادی جهانی، 5 دانشگاه ایرانی در لیست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفتند.


فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه‌ها در سال جدید باید در بخش‌هایی همچون دیپلماسی علمی و توسعه و فناوری تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: امسال از طرف مقام معظم رهبری سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده و باید در همه بخش‌های دانشگاهی، پژوهشگاه‌ها و بالاخص پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تلاش گسترده و جدی صورت گیرد تا بتوانیم در تولیدات علمی و در تبدیل علم به محصول بیش از پیش فعال و کوشا باشیم.


وی با اعلام اینکه تا پایان سال گذشته 142 میلیون دلار صادرات توسط شرکت‌های دانش بنیان کشور صورت گرفته است، گفت: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری ، هم از لحاظ تولیدات علمی، هم گردش مالی و همین طور صادرات محصولات و به طور کلی در تبدیل علم به ثروت مثبت بوده و روند رو به رشدی داشته است.


وزیر علوم در پایان سخنان خود با بیان "امسال با توجه به برنامه‌های تعریف شده، به خصوص پیاده کردن و اجرای طرح آمایش آموزش عالی سال پرکاری خواهیم‌داشت"، برای تمامی دست اندرکاران آموزش عالی کشور سالی توام با سلامتی، جدیت و کوشایی بیشتر در انجام امور آرزو کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار