۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۶:۵۰
کد خبر: ۳۳۱۴
shams

استادان دانشگاه، دانشجویان ، فعالان بخش خصوصی، فعالان اجتماعی، مدیران اداری و اجرایی، و گروه‌های دیگری که می‌توان آن‌ها را نخبگان خواند، گاه به گاه سؤالاتی با این مضامین از خود پرسیده‌اند: آیا برای تصمیم‌گیری درباره آن موضوع به این داده‌ها توجه شده است؟ آیا آن‌چه من درباره این موضوع می‌دانم می‌تواند بر بهبود سیاست‌گذاری درباره موضوع مؤثر باشد؟ آیا سیاست‌گذاران نظرات متخصصان و جامعه نخبگان را برای تصمیم‌گیری لحاظ کرده‌اند؟ آیا می‌دانند در کشورهای دیگر برای بهبود سیاست‌گذاری و اجرا در این موضوع چه کرده‌اند؟ این گروه از نخبگان اغلب بعد از طرح چنین پرسش‌هایی، از خود می‌پرسند «آیا راهی هست که دانش، داده‌ها و تجربه‌هایم را به سیاست‌گذاران ارائه کنم؟» شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی (شمس) ابزاری برای پرداختن به همه این سؤالات و بالاخص پاسخ دادن به سؤال آخر است.


به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) ، هفته گذشته "شبکه مطالعات سیاستگذاری عمومی" تحت نظارت و مدیریت مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری رسماً رونمایی شد . شبکه مطالعات سیاستگذاری عمومی که به اختصار شمس نامیده شده است، با اولویت فعالیت در هفت حوزه سیاست محیط زیست، سیاست اقتصاد، سیاست خارجی، سیاست داخلی، سیاست بهداشت و سلامت، سیاست علم،فناوری و نوآوری و سیاست اجتماعی و فرهنگی و با هدف بهره گیری از تجربه ها ، آموخته ها و ایده های نخبگان در این زمینه ها راه اندازی شده است.


این شبکه که با شعار «گفت و گوی اجتماعی، بهبود سیاست گذاری، عزم ملی توسعه» فعالیت خواهد داشت از هفته ی قبل رسماً فعالیت خود را آغاز نموده و اساتید و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی و سایر مراکز دانشگاهی کشور می توانند با ارسال مطالب کاربردی خود به این شبکه ، مسئولین ملی را در جریان نقطه نظرات خویش در حوزه سیاستگذاری عمومی بگذارند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار