۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵
کد خبر: ۳۲۶۰۸
Rahian Noor (27)

Rahian Noor (33)


بعد از ظهر روز جمعه، 21 اسفند 1394، دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی اردوی راهیان نور خود را از ایستگاه راه آهن تهران به سمت مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور آغاز کردند.


به گزارش خبرنگار اعزامی عطنا به منطقه جبهه جنوب، دانشجویان دانشگاه علامه در این سفر به همراه جمعی از مسئولین اردو پس از طی مسیری 14 ساعته، روز شنبه، 22 اسفند ماه، به شهرستان اندیمشک رسیدند و صبح همان روز، از پادگان دوکوهه به عنوان اولین مقصد در این اردو، بازدید کردند.


پادگان دوکوهه یا همان پادگان شهید احمد متوسلیان، نام پادگانی است که در منطقه ی دوکوهه در 7 کیلومتری شهر اندیمشک واقع شده است. تعدادی ساختمان یک طبقه در ضلع شمال و غرب و تعدادی ساختمان پنج طبقه در ضلع جنوبی این این پادگان قرار دارد.


پادگان دوکوهه یکی از بزرگترین پادگان های ارتش، پیش از پیروزی انقلاب 57 بود که در دوران جنگ ایران و عراق در اختیار لشکر 27 محمد رسول الله قرار گرفت و اکنون نیز در اختیار همان لشکر است.


تیپ 7 ولی عصر، تیپ 14 امام حسین (ع)، تیپ محمد رسول الله به فرماندهی احمد متوسلیان، تیپ 17 دی قم و تیپ 8 نجف اشرف از نخستین ساکنان دوکوهه بودند.


بعد از صرف صبحانه و مراسم روایت جنگ تحمیلی توسط راویان جنگ همچون سرهنگ علی قمری، که به گفته‌ی مقام معظم رهبری، یادگار خرمشهر و تاریخ جنگ تحمیلی عراق علیه ایران هست، به سمت منطقه ی مرزی شهرانی رهسپار شدند و از این منطقه‌ی عملیاتی بازدید کردند.


پس از بازگشت از شهرانی به حسینیه دوکوهه، همزمان با اقامه‌ی نماز مغرب و عشاء، هیئت رئیسه‌ی دانشگاه علامه متشکل از دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه، دکتر سلیمی بجستانی معاون دانشجویی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه حجة الاسلام شهمیری، حجت الاسلام حسینی معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در پردیس دهکده‌ی دانشگاه علامه طباطبائی و تنی چند از دیگر مسئولان دانشگاه، از دانشجویان حاضر در این اردو از دانشگاه علامه و پادگان محل اقامت آن ها بازدید کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار