۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۹:۱۷
کد خبر: ۳۱۵۹۴

khodayi


دکتر ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با عطنا در خصوص کاهش ظرفیت متقاضیان شرکت در آزمون دکتری گفت: انتظار افزایش داوطلب وجود ندارد و در تمام دوره‌های کارشناسی، ارشد و دکتری با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در آموزش عالی کشور تعداد شرکت کنندگان کم شده‌است.


وی افزود: ظرفیت ما در کنکور سراسری در دانشگاه‌های مختلف آزاد، پیام‌نور، غیرانتفاعی و سراسری وزارت علوم و بهداشت، بیشتر از شرکت کنندگان است و وقتی ظرفیت زیاد می‌شود به نسبت متقاضی کم می‌شود.


وی با اشاره به خروجی 460هزار نفره مقطع متوسطه اظهار داشت: طبیعی است که کاهش در ثبت نامی‌های مقطع کارشناسی به ارشد و دکتری هم ختم می‌شود و نوع رقابت داوطلبان بر سر جایگاه بهتر در زمینه دانشگاه و رشته است.


خدایی در رابطه با تاثیر سوابق تحصیلی و مصاحبه در کنکور کارشناسی ارشد عنوان کرد: برای کنکور کارشناسی ارشد فقط سهم 20 درصدی معدل پابرجاست و این موضوع در مجلس نهایی و شورای نگهبان هم به این موضوع ایراد نگرفته است و قرار بر تغییر این وضع نیست و شرط سوابق تحصیلی و مصاحبه در کنکور دکتری به‌صورت اعلام شده اجرا می‌شود.


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با وضعیت رشته روانشناسی بالینی گفت: بحث و بررسی بین وزارت علوم و بهداشت بر سر رشته روانشناسی بالینی وجود دارد. روانشناسی بالینی ماهیت علوم انسانی دارد اما وزارت بهداشت با این نگاه که کار کلینیکی از سرفصل‌ها و تاکیدات این رشته است باید زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار گیرد.


او ادامه داد: تا به امروز دستور جدیدی در این زمینه به ما ابلاغ نشده است و بعید می‌دانم شرایط این رشته تغییر پیدا کند زیرا سازمان سنجش وظیفه برگزاری آزمون را برعهده دارد و ما آزمون برای این رشته به صورت گذشته و با همان ماهیت اجرا می‌کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار