۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۰۵۶۱۱

نقشه جامع علوم انسانی کشور، در دستان متخصصان دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا- به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، با توجه به ابلاغ ماموریت‌های تهیه پیش‌نویس «سند نقشه جامع علوم انسانی، اجتماعی و هنر» و تهیه پیش‌نویس «فصل روزآمدسازی‌علوم انسانی، اجتماعی و هنر» جهت الحاق به نقشه جامع علمی کشورمبتنی بر راهبرد کلان ۱۰، از سوی رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی به دانشگاه علامه‌طباطبائی، نخستین نشست تخصصی کارگروه تخصصی ساماندهی تهیه پیش‌نویس سند با حضور دکتر عبدالله معتمدی؛ رئیس دانشگاه، دکتر ابوالقاسم فاتحی دهاقانی؛ دبیر کارگروه تخصصی، دکتر حسین پاینده، دکتر علی انتظاری وسایر اعضای کارگروه، به صورت حضوری و مجازی در سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
بر اساس این گزارش، تهیه پیش‌نویس سند نقشه جامع علوم انسانی، اجتماعی و هنر مبتنی بر قالب و ساختار اسناد بالادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی، «تدوین چشم انداز، ارزش‌های بنیادین و الگوی نظری»، «تدوین اهداف، شاخص‌ها و کمیت‌های مطلوب کمی و کیفی»، «تعیین اولویت‌های توسعه علوم انسانی، اجتماعی و هنر»، «تدوین سیاست‌ها، راهبرد‌های کلان، راهبرد‌های ملی و اقدامات ملی متناظر آن‌ها» و «چارچوب نهادی و تقسیم کار ملی» را شامل می‌شود.
همچنین تهیه پیش‌نویس فصل روزآمدسازی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهت الحاق به نقشه جامع علمی کشور مبتنی بر راهبرد کلان ۱۰، موارد «چشم‌انداز»، «اهداف»، «اولویت‌ها» و «سیاست‌ها و راهبردها» را در بر می‌گیرد.
مباحث محتوایی، احصای چالش‌های علوم انسانی، موانع و فرصت‌ها، تاکید بر روی سند با گفتمان انقلاب اسلامی در دهه پنجم، تاکید بر روی شاخص‌های سند، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، استفاده از تجربه‌های پیشین حوزه و دانشگاه، تاکید بر بررسی موانع اجرایی سند‌های گذشته و توصیف غنی وضعیت موجود و ترسیم منطقی وضع مطلوب، برخی از مطالبی بود که در این نشست مطرح شد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
پایان انحصار رسانه‌ها
کرسی آزاد اندیشی

پایان انحصار رسانه‌ها

کرسی آزاداندیشی"پایان انحصار رسانه ها" باحضور نمایندگانی ازفعالان نمایش خانگی، وی او دی‌ها و سازمان صداوسیما برگزارمی‌شود.
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.