۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۳۵
کد خبر: ۳۰۵۵۹۴

فینال زودهنگام آرژانتین و فرانسه در مرحله یک‌چهارمعطنا- از ۱۶ تیم راه­‌یافته به المپیک ۲۰۲۴ پاریس، طبق ساز و کار همیشگی فوتبال المپیک، دو تیم برترهر گروه به مرحله حذفی صعود کردند و هشت تیم برتر مصر، اسپانیا، مراکش، فرانسه، آمریکا، ژاپن، پاراگوئه و آرژانتین برای کسب سه مدال رنگارنگ به رقابت می‌­پردازند.

 

مراکش-آمریکا؛

آمریکا، مانع سفت و سخت مراکش برای تاریخ‌­سازی در المپیک

تیم امید مراکش که قهرمان جام ملت­‌های آفریقا شده بود، حالا به واسطه قرار گرفتن در صدر جدول گروه B باید در یک­‌چهارم به مصاف آمریکا (تیم دوم گروه A) برود. این در حالی است که آمریکا آخرین بار در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی موفق به صعود از مرحله گروهی شده بود و حالا پس از سال‌­های طولانی قرار است مصافی جذاب در مرحله حذفی با مراکش داشته باشد.

تیم امید مراکش تاکنون ۸ بار در المپیک حضور داشته اما آمریکا با ۱۵ بار حضور در المپیک، از این حیث دست بالاتر را دارد. از سویی این اولین صعود مراکش به مرحله حذفی است و باید دید این تیم در اولین حضور خود در مراحل حذفی موفق به صعود به نیمه­‌نهایی می­شود یا خیر.

 

ژاپن-اسپانیا؛

سامورایی­‌ها به دنبال انتقام از لاروخا

ژاپن و میزبان رقابت­‌ها، دو تیمی بودند که با کسب حداکثر امتیازات و سه پیروزی در سه بازی، مقتدرانه به مرحله حذفی صعود کردند. سامورایی­‌ها حالا باید در یک­‌چهارم نهایی به مصاف تیم دوم گروه C یعنی اسپانیا بروند.

آخرین رویایی دو تیم در نیمه­‌نهایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که اسپانیا با نتیجه ۱-۰ ژاپن را از دور مسابقات کنار زد. ژاپن نیز از ۴ مسابقه قبلی خود در مرحله یک­‌چهارم المپیک، سه بار پیروز شده است. فردا پنجمین مصاف دو تیم در طول تاریخ المپیک است که در چهار بازی اخیر هر کدام یک بار به پیروزی رسیدند و دو بار نیز به تساوی رضایت داده‌­اند.

اسپانیا در صورت پیروزی مقابل ژاپن، شانس خود را برای رسیدن به دومین فینال پیاپی تا حد زیادی افزایش می­‌دهد و پس از قهرمانی لاروخا در یورو، حالا کسب مدال المپیک، ویترین افتخارات آنها را در سال ۲۰۲۴ شکیل‌­تر خواهد کرد.

 

مصر-پاراگوئه؛

جدال بین قاره‌­ای برای صعود به نیمه­‌نهایی

در حالی که رقابت هشت تیم برای ایستادن روی سکو و کسب مدال داغ شده است، شاید کسی در حضور سایر تیم‌های قدرتمند شانسی برای موفقیت مصر و پاراگوئه قائل نباشد اما به هر حال قرار است یکی از این دو تیم در جمع چهار تیم برتر نهایی قرار بگیرد و چه بسا دستش به مدال هم برسد.

مصر تاکنون ۱۳ بار در المپیک حضور داشته و در برابر پاراگوئه با ۳ بار حضور در این رقابت­‌ها، باتجربه­‌تر به حساب می­آید. حال باید دید در نهایت نماینده آفریقا در صعود به نیمه­‌نهایی موفق­‌تر عمل خواهد کرد یا نماینده آمریکای جنوبی.

 

آرژانتین-فرانسه؛

فینال زودهنگام بین مدعیان طلای المپیک

مصاف آرژانتین و فرانسه فارغ از دیدار فردای آن‌ها، به واسطه رویارویی این دو تیم در دو جام جهانی اخیر، ابعاد حساسی به خود گرفته است. به هر حال این اولین بار است که فرانسه و آرژانتین در مسابقات فوتبال المپیک مردان به مصاف هم می­‌روند.

فرانسه از زمانی که برزیل را ۲-۰ در فینال المپیک ۱۹۸۴ شکست داد تا اولین مدال طلای خود را کسب کند، با حریفان آمریکای جنوبی روبه­‌رو نشده است. آرژانتین که تاکنون دو مدال طلای المپیک را به دست آورده، برای کسب سومین مدال باید به مصاف میزبان سرسختی برود که با امتیاز کامل به مرحله حذفی صعود کرده و به دنبال دومین طلای المپیک خود است.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
المپیک 2024
ژاپن۲ - آلمان۳
در رقابت های والیبال المپیک پاریس ۲۰۲۴ :

ژاپن۲ - آلمان۳

تیم ملی والیبال ژاپن در اولین بازی خود در رقابت های المپیک پاریس در مقابل آلمان شکست خورد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار