۰۷ مرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۵۰
کد خبر: ۳۰۵۵۶۳

عطنا- فاطمه مجلل، نماینده روئینگ تک‌­نفره سنگین‌­وزن زنان، روز گذشته در رقابت مقدماتی جایگاه چهارم را کسب کرده و به مسابقه شانس مجدد امروز راه یافت. مجلل با ثبت زمان ۷:۵۶:۴۸ دقیقه در رقابت با نمایندگان کشور‌های سنگاپور، ترکیه و الجزایر، مقام اول را برای ایران به ارمغان آورد و راه خود را به مرحله یک­‌چهارم نهایی باز کرد. او از ابتدا نیز گفته بود که تمرکز خود را بر صعود از طریق بازی شانس مجدد گذاشته است.

در ادامه رقابت­‌های روئینگ بازی­‌های المپیک پاریس، مهسا جاور و زینب نوروزی تاریخ‌­ساز شدند. جاور و نوروزی که برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران، موفق به کسب سهمیه المپیک در رشته قایقرانی دو نفره شدند، امروز در مرحله مقدماتی گروه دوم به رقابت پرداختند.

ماده روئینگ دو نفره سبک‌­وزن مقدماتی، روز یکشنبه میان نمایندگان کشور‌های ایران، ژاپن، پرو، رومانی و آمریکا برگزار شد. ملی‌­­پوشان ایران در این مسابقه با ثبت زمان ۷:۳۵:۹۷ دقیقه، جایگاه چهارم را از آن خود کردند و راهی شانس مجدد شدند.

جایگاه­‌های اول تا سوم این مسابقه به ترتیب به کشور‌های رومانی، آمریکا و پرو تعلق گرفت. دو قایق برتر، رومانی و آمریکا، مستقیما به نیمه­‌نهایی راه یافتند و دو قایق بعدی، پرو و ایران، باید شانس خود برای صعود به نیمه­‌نهایی را در مسابقه شانس مجدد دوشنبه امتحان کنند. مهسا جاور که دومین المپیک خود را این بار در قایق دو نفره تجربه می­‌کند از نتیجه بازی ابراز رضایت کرد: خدا را شکر مسابقه خیلی خوبی داشتیم، اما در گروه ما آمریکا و رومانی، قهرمانان جهان حضور داشتند.

جاور آمادگی خود و نوروزی را برای حضور در مسابقه شانس مجدد اعلام کرد: برای شانس مجدد به طور قطع با برنامه­‌تر هستیم، اما شانس هم اهمیت دارد. ما صددرصد تلاش خود را خواهیم کرد تا به مراحل بالاتر راه پیدا کنیم. او در ادامه بیان کرد که برای رکورد‌های بهتر، به اردو‌های جهانی بیشتری نیاز دارند.

کارنامه مهسا جاور و زینب نوروزی پر از مقام­‌های آسیایی است. این دو بانوی قایقران ایرانی، به شرط کسب مقام اول تا سوم در مسابقه شانس مجدد در روز دوشنبه، می‌­توانند صعود به مرحله نیمه‌­نهایی المپیک پاریس را نیز به لیست دستاوردهایشان اضافه کنند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
المپیک 2024
ژاپن۲ - آلمان۳
در رقابت های والیبال المپیک پاریس ۲۰۲۴ :

ژاپن۲ - آلمان۳

تیم ملی والیبال ژاپن در اولین بازی خود در رقابت های المپیک پاریس در مقابل آلمان شکست خورد.