۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۱۲
کد خبر: ۳۰۵۵۱۸

هدف اصلی بازی همستر کامبت، کسب سود برای خود است

عطنا- مدتیست که بازی همستر کامبت از دسته بازی‌های مبتنی بر وب که بر بستر پیامرسان تلگرام اجرا می‌شود، افراد زیادی، به خصوص جوانانی که سودای پولدار شدن بی زحمت را در سر دارند، به خود مشغول کرده است. در این راستا و برای روشن‌تر شدن ابعاد مختلف این بازی، گفتگو کردیم با امیر حسین نظری؛ کارشناس ارشد مهندسی برق قدرت، که در ادامه، مشروح این گفتگو را می‌خوانید:

* نظر شما در مورد بازی‌های موبایلی و به طور خاص، بازی همستر کامبت چیست و آیا به نظر شما تعمدی در عرضه آن نزدیک به انتخابات وجود دارد؟
در خصوص خود عرضه این بازی‌ها و زمان عرضه این بازی‌ها ابتدا باید بگویم کسی که این بازی را عرضه می‌کند، هدف اولیه اش افزایش کاربر است؛ یعنی دنبال این است که بتواند تعداد کاربران آن بازی را بیش‌تر کند. حالا امکان دارد در بازه‌های زمانی مختلف، اهداف‌های جانبی هم داشته باشند مثل این بازی که به نظر می‌رسد یکی از اهداف آن، استفاده بیش‌تر از تلگرام است؛ بنابراین اگرچه هدف از عرضه این بازی‌ها کسب سود و عرضه این سکه هاست، اما ممکن است در خلال ارتباطاتی که ایجاد می‌کنند، آن را با یکسری از اتفاقات همزمان کند و روی آن‌ها تاثیرگذار باشد، اما به هرحال، هدف اصلی برای کسی که این بازی را عرضه کرده، کسب سود است؛ یعنی به دنبال سود مالی، از طریق افزایش تعداد کاربران خود است.
هدف اصلی بازی همستر کامبت، کسب سود برای خود است

*عرضه این بازی چه نقشی می‌تواند در اقتصاد ایران داشته باشد؟

واقعیت این است که شما اگر تعداد ارزی که در حقیقت به کاربران این بازی اهدا خواهد شد را در برابر تعداد بازیکنان و هزینه زمانی و میزان وقت و ساعتی که گذاشته اند، در نظر گرفته و مقایسه کنید، در آخر، این عدد ناچیزی می‌شود؛ علت آن هم این است که از ابتدا هدف طراح یا طرح کننده‌های این بازی این نیست که بیایند و سود زیادی را میان، چند میلیون نفر تقسیم کنند.

* آیا سرنوشت این بازی در آخرمثل بیت کوین می‌شود؟ چه اندازه می تواند آورده اقتصادی برای بازیکنان ایجاد کند؟
آن چیزی که خود عرضه کننده‌های این بازی می‌گویند، این است که این یک بازی ممکن است برای بازیکن صرفا سود اندکی داشته باشد و از ابتدا ادعایشان و در برنامه شان این نبوده  که سود کلانی به مردم بدهند، بلکه فرد به ازای بازی کردن، ممکن است جوایزی را دریافت کند که این جوایزمی توانند به یک کریپتو کارنسی و رمز ارز تبدیل شوند که ممکن است امکان دریافت داشته باشند.

هر رمز ارز یک سقف ارزش در بازار دارد؛ یعنی حتی به تعداد توان‌هایی که دست کاربران توزیع می‌شود، سقفی تعیین می‌شود و آن رمز ارز بیش‌تر از مقدار تعیین شده ارزش نخواهد داشت. هرچقدر تعداد افرادی که این توکن‌ها در دستشان است، بیش‌تر باشد، یعنی همان تعداد توکن در بازار موجود است و هرچه این تعداد بیش‌تر باشد، در حقیقت محدودیت بیش‌تری برای قیمت آن رمز ارز ایجاد خواهد شد.

بنابراین وقتی جمعیت زیادی توکن‌های این بازی را در دست می‌گیرند، این محدودیت و سقف به طور مداوم پایین‌تر می‌رود و انتظار می‌رود که ارزش این رمز ارز نیز پایین بیاید. بنابراین درنهایت وقتی نگاه می‌کنید می‌بینید مردم ما روزی ۷ یا ۸ساعت روی این بازی وقت گذاشته اند اما در نهایت پولی که در سه چهار ماه دست شان را می‌گیرد، پول بسیار ناچیزی نسبت به زحمت آن و و وقتی است که برای این بازی هزینه کرده اند.


نکته مهم آخر این‌که این بازی ها سیاست حفظ حریم خصوصی نیز ندارند و فاقد امنیت لازم هستند.

خبرنگار: محمدحسین واحدی؛ دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی

هدف اصلی بازی همستر کامبت، کسب سود برای خود است

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
پر بازدیدها
آخرین اخبار