۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۵۵۱۴

عطنا- حزب الله لبنان پس از حمله به کریات شمونه در اسرائیل و به راه انداختن آتش سوزی گسترده، بار‌ها از سوی مقامات اسرائیلی تهدید شد. یکی ازاین تهدید‌ها، حمله به لبنان و نابود کردن کل آن بود که اسرائیل با پاسخ سختی که از سوی حزب الله لبنان گرفت، به جای خود نشست!

اسرائیل اگرچه با حمله به چهار فرمانده ارشدی که یکی از آن‌ها نزدیک به سردار سلیمانی بود، سعی کرد انتقام بگیرد، اما حزب الله همچنان آرام ننشست و سعی کرد با برافراشته کردن پرچم سرخ انتقام، به اسرائیل پیامی روشن بدهد.

پس از آن اسرائیل مجدد در اعلامیه ای دیگر بندر حیفا را تهدید کرد که بدنبال آن، حزب الله لبنان با حملات بی سابقه و گسترده راکتی، پاسخ سختی به اسرائیل داد. در این حمله انتقام جویانه، حزب الله لبنان حدود ۱۵۰ راکت شلیک کرد که همگان را به تعجب واداشت واین روند به گونه‌ای پیش رفت که عملا فکر حمله به لبنان را تا حدی از ذهن اسرائیلی‌ها بیرون کرد؛ این پاسخ های موشکی، با آتش سوزی در نقاطی از رژیم صهیونیستی همراه بود.

اما نکته مهم‌تر اینکه طبق اخبار محلی، چند روز پیش یک جنگنده اسرائیلی در آسمان مورد اصابت موشک قرار گرفت و حزب الله نیز در اعلان جدید و بازدارنده‌ی خود، از رهگیری و هدف قرار دادن جنگنده‌های اسرائیلی توسط سامانه سام رو نمایی کرد.

اگرچه حزب الله لبنان در پاسخ به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی توانسته نقاط مختلفی از اسرائیل از جمله کریات شمونه را به آتش بکشد و رژیم صهیونیستی نیزهمچنان سعی در ترور افراد از جمله دو تن از فرماندهان حزب الله که سرنوشت یکی از آنها تاکنون نامعلوم است داشته، آنچه عجیب به نظر می رسد، استفاده رژیم صهیونیستی از ادوات نظامی سطح پایین است.

رژیم صهیونیستی که نشان می دهد توان نظامی زیادی به واسطه کمک های نظامی آمریکا دارد، با استفاده از سلاح های قرون وسطایی از جمله فلاخن و منجنیق مزارع لبنان را به آتش می‌کشد که این نکته قابل توجهی است. اگرچه نباید امکانات نظامی نیروی هوایی اسرائیل را دست کم گرفت‌، اما این سوال را به ذهن متبادر می کند که آیا ادوات نظامی پیشرفته اسرائیل، رو به اتمام است؟!

محمدحسین واحدی؛ دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
پایان انحصار رسانه‌ها
کرسی آزاد اندیشی

پایان انحصار رسانه‌ها

کرسی آزاداندیشی"پایان انحصار رسانه ها" باحضور نمایندگانی ازفعالان نمایش خانگی، وی او دی‌ها و سازمان صداوسیما برگزارمی‌شود.
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
پر بازدیدها
آخرین اخبار