به کسانی که از شهادت مردان و زنان و کودکان بی گناهی چون دختربچه کاپشن صورتی گوشواره قلبی خوش حالند تنها یک چیز می توان گفت:
نویسنده:لیلا وصالی
۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۴۱
کد خبر: ۳۰۵۳۶۰

کتلت خورهای خون آشام!

در حالی که عده بسیاری از مردم سرزمینمان از زن و مرد و کودک و نوجوان، داغدار عزیزانشان در اقدام وحشیانه و تروریستی کرمان هستند، عده ای همسو با جانیان تروریست، در اقدامی ناجوانمردانه در شبکه های اجتماعی به حمایت از افراد تروریست دست زده و به تحقیر شهدای این ترور وحشیانه با استفاده از نماد "کتلت" پرداختند!

اشاره به بوی کتلت در ساختمان، استفاده از تصاویر کتلت و مانند آن در شبکه های اجتماعی به عنوان نمادی برای تحقیر و آزار بازماندگان داغداری که قلبی مجروح از این حادثه دارند، نشان از خلاء انسانیت در وجود این افراد دارد و همین نشانه برای هر انسان متفکری بس که بداند کدام سوی این ماجرا چه طیفی با چه میزان از انسانیت ایستاده اند.

همین جنایت؛ که ظاهراً داعش ارتکاب آن را بعهده گرفته، اما چه کسی است که نداند آبشخور داعش کجاست و اعتراف صریح خانم کلینتون مبنی بر راه اندازی داعش توسط آمریکا برای پیشبرد اهداف خاص خود در خاورمیانه را نشنیده باشد، کافیست تا بدانیم انگیزه این نیروهای جنایت کار از کجا و از خشم چه کسانی نشأت می گیرد!

وقتی صفحه فارسی زبان اسرائیل تیتر می زند که بعد از 4 سال، هنوز از نام قاسم سلیمانی خون می چکد، به این واقعیت مهم اشاره می کند که دشمن دون این سرزمین، حتی از نام شهید حاج قاسم سلیمانی نیز تا این اندازه در هراس است که به هر اقدام زبونی دست می زند تا نام و یاد این سردار ملی که به حق سردار دلهاست، از یادها بزداید و می خواهد باایجاد هراس، مردم را از اطراف قبر ایشان پراکنده کند، غافل از این که جايگاه ایشان در مغز و تفکر مردم و محبت ایشان در قلب مردم جای دارد و اینگونه اقدامات پست و زبون در سالگرد شهادت ایشان، اراده مردم بر برگزاری هرچه باشکوه تر هرساله را قوی‌تر می کند!

آنچه اسراییل و آمریکا روی آن حساب باز کرده اند، تغییر ذائقه نسل جوان و نوجوان ایرانی به دلیل سالها جنگ رسانه ای و مصرف غلط و مداوم رسانه ای از محتواهایی است که نتانیاهو نیز چندسال پیش در صحبت های خود به نام یکی دو سریال از آنها اشاره می کند و مصرف رسانه ای مردم ایران از اینگونه سریال ها را رمز موفقیت و پیشبرد اهداف خود معرفی می کند چراکه مصرف مداوم از اینگونه خوراک های رسانه ای باعث می شود طبع مخاطب دیگر تمایلی به دریافت محتوای فرهنگی هر چند خوب از کشور خود را نداشته باشد. بنابراین در برنامه ریزی جنگ رسانه ای خود چنین پیش بینی کردند که این مخاطب، تبدیل به غلام حلقه به گوشی خواهد شد که می توان به راحتی خوب و بد و هنجار و ناهنجاری را برای او تعریف کرد تا در زمان مقتضی، مطابق با خواست حاکمان سیاسی رسانه آنها رفتار کند.

اما آنچه در معادلات سیاسی این سیاسان قابل پیش بینی نبوده و نیست، اثر خون شهید است که امکان و قدرتی برای کنترل آن ندارند. کودکان، نوجوانان و جوانان این سرزمین، هرچند به ظاهر به نظر بیاید از فرهنگ ملی خود فاصله گرفته اند، اما شیر پاک مادران این سرزمین و لقمه های حلال پدرانشان در کنار فرهنگ حسینی و حق طلبی ذاتی که نمی گذارد انسانیت در وجودشان از بین برود، مانع تحقق اهداف استثمارگرانی خواهد شد که به مال و خاک و فرهنگ این سرزمین، نگاه ناپاک دارند.

از اینرو باید به این هتاکان فاقد انسانیت یادآور شد که از مزار همین کودکانی که امروز کشتید و از شنیدن شهادتشان تا این اندازه شادمان شدید تاجایی که نتوانستید شادی خود را پنهان کنید، لاله هایی حق طلب خواهد رویید و کودکان و نوجوانانی پرورش خواهد داد که مقابل مطامع کثیف شما خواهند ایستاد تا پاکی این سرزمین به دست ناپاکانی چون شما نیفتد.

و البته هرچقدر با تحریف حقایق سعی کرده بودید حاج قاسم سلیمانی را در اذهان نوجوانان و جوانان و مردم این سرزمین، فردی جنایتکار نشان دهید، اینک در مراسم سالگرد او به خوبی نشان دادید که جنایتکار حقیقی چه کسی است!

از اینرو به کسانی که از کشته شدن یک کودک کاپشن صورتی گوشواره قلبی ابراز خوش حالی می کنند و لقمه در خون شهیدان زن و مرد و کودکانی بی گناه می زنند که جرمشان ابراز عشق به سردار ملی کشورشان بوده و از خون شهیدان برای خود کتلت درست می کنند، چیزی نمی توان گفت جز "کتلت خورهای خون آشام"!

دکتر لیلا وصالی

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار