رسانه تحلیلی عطنا شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان به وسیله دژخیمان تروریست در سالگرد عروج ملکوتی سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی را به ملت شریف ایران تسلیت می گوید.
نویسنده:هاشم آقاجانی
۱۲ دی ۱۴۰۲ ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۰۵۳۵۶

بنام خدا

 

سرباز کبیر منطقه

شهیدان عهد خود با خون نوشتند                                    که آنان عارف و نیکو سرشتند

زما گوی سعادت را ربودند                                              عمل کردند و ره بر ما گشودند

شهیدان در جبهه اخلاق و فضائل انسانی تا اقصی نقاط این کره خاکی چنان پیش رفتند که دشمنان قسم خورده باری تعالی و مستضعفین، راهی جز حذف فیزیکی آنان ندارند، البته بعضی از خودی‌ها به خاطر حقیر بودن شخصیت درونی شان،  کارهایی انجام داده اند که یاغیان جرأت دست درازی یافتند.

 چند ویژگی بارز و  قابل رویت از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی:

  • پیروی از ولایت فقیه و تعبد

ابایی نداشت از این که همه بدانند مطیع رهبری است، دستورات را خوب می‌شنید و درست و به موقع اجرا می‌کرد.

  • اخلاص در عمل و حسن خلق

 مراقب بود و سعی می‌کرد اعمالش را برای خدا انجام دهد. این انتظار را از دیگران هم داشت. آنقدر نیکو برخورد می‌کرد که افراد از هر قشری از جامعه عاشق اخلاق نکویش می شدند.

  • جاذبه و دافعه

جاذبه و دافعه نیاز به شناخت عمیق مسائل دارد تا از واکنش دیگران نهراسی و در عین آرامش، راه صلاح را ادامه دهی. شهید بر سر این نبود که خرده بگیرد یا کینه توز باشد و یا از سر قدرت و اعتبار خاص خود، رای بر کرسی بنشاند. ولی هنگامی که احساس می‌کرد رفتاری یا حرکتی بر ضد ارزش‌های مکتبی و ایدئولوژی اسلام و خاک ایران انجام می‌شود،  قاطعانه برخورد می‌کرد.

  • بیزاری از جاه و پست و مقام

توجهی به مناصب دنیایی نداشت جز آنکه بر او تکلیف شود.

  • عشق به ائمه اطهار

به خاندان عصمت و طهارت عشق می‌ورزید و تهجدش ترک نمی‌شد.

  • عشق به رزمندگان اسلام

از هر فرصتی استفاده می‌کرد و با تواضع خاصی به دیدار رزمندگان می‌رفت و نسبت به افراد زیر دست خود احساس مسئولیت می نمود.

از خصوصیات بارز سپهبد شهید سلیمانی، داشتن قریحه سرشار و درک مسائل سیاسی و اجتماعی بود. وقتی که ترامپ، دولت وقت ایران را تهدید کرد، حاج قاسم سلیمانی به جای رئیس جمهور به ترامپ پاسخ داد. این یعنی نماد حضور سیاسی، واقف بودن در امور استراتژیک منطقه، دل به وعده و وعید دیگران خوش نکردن و روی پای خود ایستادن.

بنابراین ارزیابی و احساس خطر کردن برای امنیت و اقتدار خاک ایران و شناخت خطوط انحرافی از مکتب اسلام، توان و استعداد خاصی را می‌طلبد که در سردار شهید سلیمانی به منصه ظهور رسیده بود.

"آذرخش کبود" نام عملیاتی بود که ترامپ برای اجرایش شک هم نکرد. حتی یک درصد، چرا که کارد به استخوانش رسیده بود و باید یقینِ صد در درصدی ایجاد می‌شد که قابل اجراست، چراکه شکست عملیات ترور قابل تحمل نبود و ریسک هر واکنشی در مقابل آن را به جان خرید، حتی اگر تمام دنیا بگویند که رئیس جمهور آمریکا عقل ندارد و یا چرا باید کشوری، ژنرال کشوری را در کشوری دیگر ترور کند.  این امر، مقام والای انسانِ مورد هدف را نشان می داد که هزینه گزاف باید برایش پرداخت می شد. مایک پمپئو وزیری که پیشنهاد ترور را به ترامپ داد در کتابی نوشته است:" کشتن قاسم سلیمانی در چهارچوب راهبرد عمومی بازدارندگی دولت آمریکا انجام گرفته است" و این یعنی ترس از سپهبد شهید!آمريكایی ها با اين ترور منتظر تغيير اساسی در خاورمیانه بودند و اين يعني اقرار به توانمندی و آشنا بودن قاسم سلیمانی به قاعده بازي، و همه این ها یعنی: لقب سرباز کبیر منطقه شایسته سپهبد شهید است.

 هرچه گویم باز هم کم است ......

جمله آخر از زبان خودش :

تا  کسی شهید نبود، شهید نمی‌شود  ..... شرط شهید شدن، شهید بودن است.

دیماه  1402

هاشم آقاجانی؛ کارشناس ارشد مدیریت اجرایی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار