۰۹ آبان ۱۴۰۲ ۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۵۳۳۸

عطنا -  محمدباقر خرمشاد، استاد دانشگاه علامه‌طباطبائی در تجمع دیروز اساتید دانشگاههای تهران مقابل دفتر سازمان ملل در تهران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با اشاره به علل انقلابها و شورش ها در جامعه شناسی سیاسی تصریح کرد: تحمیل قوانین نادرست به ملت ها یکی از ریشه های قیام هاست. مثل قیامی که مردم ایران علیه مغول و اروپاییان علیه فاشیسم انجام دادند. در عصر حاضر مثال بارز این مسئله فلسطین و غزه است. انها حق دارند علیه اشغالگران شورش کنند.

وی گفت: این حق مشروع مردم غزه و فلسطین است که بخواهند حق خود را از کسانی که فقط حرف زور می فهمند، بگیرند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه سازمان ملل از ابتدا قطعنامه هایی را علیه اسراییل صادر کرد اما به آن عمل نکرد، گفت: رژیم اشغالی اما به آنها عمل نکرد و سازمان ملل نیز به اجرای آنها پافشاری نکرد. قطعا اگر این سازمان قطعنامه های بین المللی را اجرا می کرد امروز شاهد کشتار کودکان و زنان فلسطینی نبودیم.

خرمشاد تصریح کرد: از ابتدا تمام روشنفکران و اندیشمندان کنار فلسطین ایستادند. امروز هم اساتید ما در دانشگاههای تهران جمع شدند و در کنار فلسطین ایستادند تا از مظلوم دفاع کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای عربی از ابتدا موضوع فلسطین را مسئله ای عربی اعلام کردند، گفت: انقلاب اسلامی مسیله فلسطین را اسلامی کرد و امروز مسیله فلسطین با حضور مردم جهان در کف خیابان برای همراهی با ملت فلسطین انسانیزه شده است و ان شالله به یاری خدا مردم فلسطین به حق خود می رسند و فاشیست اسراییلی را محو می کنند.

جوادی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، نیز در تجمع مذکور، به برخی از گزارش های نهادهای بین المللی در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اعلامیه های مختلف سازمان ملل و حقوق بین المللی حق زندگی، حیات، دسترسی به آب، غذا و پزشک از حقوق ابتدایی مردم مختلف جهان محسوب می شود.

وی با اشاره به گزارش های نهادهای مختلف بین المللی از وضعیت غزه در روزهای اخیر گفت: یونیسف در گزارش اخیر خود به وضعیت بد و اسف بار کودکان و خانواده های غزه تاکید و اعلام کرده کودکان و مردم غزه در وضعیت فاجعه باری قرار دارند و از دسترسی به اب، غذا و دارو محروم اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مشارکت و حمایت رسمی آمریکا در همراهی با جنایتکاران صهیونیستی افزود: طبق اخرین گزارشات رسمی و اعلامی، ایالات متحده امریکا به کنوانسیون پیشگیری از جنایات جنگی پیوسته است و با وجود اینکه اکثر کشته های حمله اخیر، غیرنظامیان هستند لذا اقدامات ایالات متحده در مشارکت در این جنگ می تواند، جرم محسوب شود و لازم است نهادهای بین المللی و حقوقی در این زمینه ورود کنند.

جوادی تصریح کرد: یونیسف در گزارش اخیر خود اعلام کرده است، کودکان و خانواده های سازمان ملل در وضعیت فاجعه باری به سر می برند و از دسترسی به آب، غذا دارو محروم اند، لذا درخواست آتش بس فوری مطرح کرده است دارد اما چرا این درخواست از نظر حقوقی پیگیری نمی شود.

وی در پایان سخنان خود از گوترش، رییس سازمان ملل درخواست کرد گزارشات این نهادها را به دیوان کیفری ارسال و علیه آمریکا و اسراییل اعلام جرم کنند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار