۲۹ مهر ۱۴۰۲ ۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۵۳۲۲

عطنا - بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی در محکومیت جنایات جنگی رژیم غاصب صهیونیستی به شرح زیر صادر شد:

به‌نام خدا

أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ
به كسانى كه جنگ بر آنان تحميل شده رخصت [جهاد] داده شده است چرا كه مورد ظلم قرار گرفته‏ اند و البته خدا بر پيروزى آنان سخت تواناست (حج ،۳۹)
پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»؛ کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست کافى، ج 2، ص 164
امام خمینی در پیام برائت سال 1366 فرمودند: "ملت‌های مسلمان باید به فکر نجات فلسطین باشند و مراتب انزجار و تنفر خویش را از سازشکاری و مصالحه رهبران ننگین و خود فروخته‌ای که به نام فلسطین، آرمان مردم سرزمین‌های غصب شده و مسلمانان این خطه را به تباهی کشیده‌اند به دنیا اعلام کنند و نگذارند این خائنان بر سر میزمذاکره ها، و رفت و آمدها، حیثیت و اعتبار و شرافت ملت قهرمان فلسطین را خدشه دار کنند"
مقام معظم رهبری :رژیم غاصب صهیونیستی امروز قطعا باید محاکمه شود.
اگر چه جنایات جنگی رژیم غاصب و جنایت پیشه اسراییل ، تازگی ندارد و اصولاً اساس و بنیان رژیم جعلی بر پایه ترور و خشونت و اشغالگری و فریبکاری سیاسی قرار دارد و ۷۵ سال عمر نکبت بار و نحس آن سراسر از قتل زنان و کودکان و جوانان با حمایت و پشتیبانی سران کاخ سفید ،حکایت دارد، اما جنایت ابن رژیم منحوس در این ۱۰ روز در غزه و بخصوص در بمباران وحشیانه بیمارستان المعدانی حادثه ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد. حمله هوایی با بمب های پیشرفته یک تنی با قدرت تخریب زیاد به بیمارستانی که مملو از کودکان و زنان و مردان زخمی است، با هبچ معیاری قابل توجیه نیست. تاثیر سیاسی و اجتماعی ابن جنایت جنگی در جهان و در کشورهای اسلامی ظرفیت و قدرتی از منابع انسانی و جهادی جهان اسلام را آزاد خواهد کرد که بی شک به زوال و نابودی مطلق ابن غده سرطانی منجر خواهد شد. جنابت بمباران سنگین و عمیق بیمارستان المعدانی غزه ، ابعاد و لابه های مختلف سیاسی، اجتماعی و انسانی در سطح جهان و در روابط بین الملل دارد که باید در اولین فرصت مناسب واکاوی شود. اما آن چه در ابن بیانیه بر آن تاکید می شود، وظیفه و مسئولیت‌ سیاسی حاکمان کشورهای اسلامی در حمایت بی دریغ و موثر از رزمندگان جبهه مقاومت و بویژه خط اول نبرد، مبارزان حماس است، حمایت آنان از مردم فلسطین و محکومیت سران غاصب رژیم صهیونیستی و تسهیل گری برای مردم مسلمانی که از کشورهای اسلامی میخواهند به کمک برادران خود در غزه بسیج شوند.
در حقیقت شهادت کودکان و زنان و کادر درمانی و پزشکان در بمباران هوایی ارتش صهیونیسی در غزه ، فقط یک جنایت جنگی نیست، بلکه نمادی از مرگ تفکر و تمدن غرب و نظام مدرنیته ای است که امثال بایدن و نتانیاهو از دست پروردگان اندیشه های سیاسی آن و سازمان های عریض و طویل حقوقی و سیاسی بین الملی بی خاصیت و تحت قیمومیت آمریکا و صهیونیست ها از نتایج نهادی آن است.
این جنایت جنگی از شر مطلقی چون رژیم غاصب، در حقیقت پایه و بدعتی مکارانه و جنایت کارانه ای است که حتی در دو جنگ جهانی اول و دوم نیز سابقه نداشته است، که رژیم صهیونیستی ابتدا از طریق صلیب سرخ اعلام کند ، بیمارستان ها مکان هایی امن برای دور ماندن از حملات هوایی است و سپس با اطمینان از پناه آوردن زنان و کودکان به بیمارستان ، آن را بمباران کنند. این جاست که باید سخنان امام موسی صدر را به یاد آورد، آن جا که فرمودند: « اسرائیل شرّ مطلق است. اسرائیل ضد اسلام، ضد مسیحیت، ضد ایمان، ضد قومیت عربی، ضد انسانیت و ضد میهن است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. ما اسرائیل را شرّ مطلق می دانیم. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد..... این است معنای «اسرائیل شرّ مطلق است». من شخصا در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناکتر از اسرائیل نمی شناسم.»
بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی ضمن اعلام آمادگی خود در حمایت و کمک به مردم غزه و محکومیت این جنایت وحشیانه و همدردی با مردم مظلوم غزه و حمایت از مقاومت ملت و رزمندگان فلسطین در برابر جنایات جنگی صهیونیست ها، از همه آزادیخواهان و انسان های عدالت طلب و تمام نهادهایی که می توانند حامی مظلوم و خصم ظالم باشند می خواهد که از هیچ کمک و اقدامی برای تسریع در سقوط این رژیم جعلی دریغ نکنند. به امید پیروزی نهایی ملت فلسطین و نماز در قدس شریف ان شالله
بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی
۲۶ مهرماه ۱۴۰۲

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار