۲۶ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲
کد خبر: ۳۰۵۳۱۸

عطنا - وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه ایران منتظر نمی ماند تا یک دستی از بیرون مسائلش را حل کند،‌ گفت: می‌خواهیم پژوهشگران و دانشجویان را در امور سیاست گذاری اقتصادی دخیل کنیم و امسال توانستیم برخی نخبگان را صید کنیم و کسانی که در دوره گذشته مدرسه تابستانه شرکت کرده بودند را آرام آرام وارد وزارت اقتصاد کردیم و کسانی که امسال شرکت کردند سال آینده ورود خواهند کرد.

سید احسان خاندوزی در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: مقام دانشگاه و پاسداشت فرزانگی امری است که در سیاست گذاری به آن نیازمندیم که البته در این مسیر تلاش‌های زیادی شده و سرمایه انسانی ارزشمندی در اختیار داریم که شأن بسیار مهمی است و باید دانشگاه‌ها را بیش از این در اداره کشور دخیل کنیم؛ این موضوع هم در وزارت اقتصاد مورد توجه است و هم مورد تاکید شخص رئیس جمهور بوده است.

وی با اشاره به دو مسیر وزارت اقتصاد در این زمینه برای دخیل کردن نهاد دانشگاه در سیاست گذاری اقتصادی گفت:از گذشته دستگاه‌ها احساس بی‌نیازی را نسبت به دانشگاه داشته‌اند که سعی کردیم این حس را بشکنیم و به یک باور تبدیل کنیم که بسیاری از نگاه‌ها و نگرش‌های علمی بیرون ساختار وزارتخانه‌هاست و باید به صاحب نظران، اندیشمندان و اساتید مراجعه و آنها بهره برد.

وزیر اقتصاد با اشاره به نشست‌های منظمی که از سوی این وزارتخانه حداقل هر یک فصل یکبار با دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، این نشست‌ها را در تداوم مسیر نخست یعنی ارتباط موثر دانشگاه برشمرد.

خاندوزی همچنین مسیر دوم را تربیت سیاستگذاران جوان برای آینده دانست و افزود:ثمره درخت گردو کاشتن ۲۰ تا ۳۰ سال بعد نصیب کشور می‌شود؛ در این راستا مدرسه تابستانه سیاستگذاری اقتصادی در دو دوره متوالی در وزارت اقتصاد برگزار شد.

وی از دانشجویان و پژوهشگران خواست تا موضوعات مرتبط با رساله‌های ارشد و دکترای خود را در مسائل مرتبط با سیاستگذاری و موضوعاتی که به معیشت اقتصادی مردم مربوط است انتخاب کنند تا رفته رفته فصلی ایجاد شود تا ایده‌ها، نیت‌ها و خواست‌های درست با کسانی که تصمیم‌سازان خوبی هستند، مرتبط شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: می‌خواهیم پل ارتباطی خوبی برقرار کنیم تا فارغ التحصیلان با صندلی‌های سیاست گذاری پیوند داشته باشند.

خاندوزی گفت: تلاش داریم ارتباط بین دانشجویان خوش فکر و دغدغه مند نسبت به حل مسائل کشور برقرار شود تا آنها در سال‌های بعد بر کرسی‌های سیاست گذاری و تصمیم سازی کشور بنشینند.

وی تصریح کرد: قائل به این هستیم که جدایی نهاد دانشگاه و نهاد سیاستگذار باید از بین برود و این ایده‌ها و انگیزه‌های خوب در مسیر حل مسائل کشور قرار گیرند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار