۲۲ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۳۱۱

عطنا - سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ
(الإسراء: ۱)
منزه است آن خدايى كه بنده خود را شبى از مسجدالحرام به مسجدالاقصى كه گرداگردش را بركت داده‌ايم سير داد، تا بعضى از آيات خود را به او بنماييم، هر آينه او شنوا و بيناست.
يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصيرُ (۷۳ توبه)
اى پيامبر! با كافران و منافقان جهاد كن و بر آن‌ها سخت بگير! جايگاهشان جهنّم است و بد فرجامى

از زمان تشکیل کشور جعلی و اشغالگر اسراییل با طراحی مستقیم دولت وقت انگلستان در سال ۱۹۴۸ میلادی و حمایت های بی دریغ دولت هایی که در کاخ سفید آمدند و رفتند، تا کنون ۷۵ سال پر از ماجرا های سراسر مملو از خیانت، جنایت ، فریبکاری ، کشتار و معاهدات سیاسی سازشکارانه می گذرد. فلسفه اصلی تشکیل غده ای سرطانی به نام اسراییل در قلب کشورهای مسلمان واقع در غرب آسیا(خاورمیانه ی) به چند موضوع راهبردی برمی گردد. نخست، تثبیت و تضمین سلطه آمریکایی ها بر منابع و منافع عظیم این منطقه سرشار از نفت و گاز و طلا و نقره و مس و دیگر منابع زیر زمینی این منطقه است. زیرا تداوم سلطه اقتصادی آمریکا بدون اطمینان از منابع پایدار و مطمئن انرژی ممکن نیست. دوم، موقعیت منحصربفرد جغرافیایی منطقه غرب آسیا به لحاظ اقتصادی، سیاسی، نظامی ، ترانزیت و حمل و نقل قاره ای است.

سوم، این منطقه مهد تولد ادیان الهی و وجود اماکن مقدس توحیدی مانند ؛ کعبه و قدس و قبور پیامبران و اوصیای دینی و اسلامی است. هم چنین منطقه غرب آسیا از دیرباز مهد و منشاء شکوفایی فرهنگ و تمدن های اسلامی و شرقی است که فی نفسه می تواند، رقیبی قدرتمند و جایگزین برای فرهنگ و تمدن مدرنیته غربی باشد. سابقه و پیشینه نهضت های آزادیبخش و قیام های کوچک و بزرگ در این منطقه بر علیه استعمار کهن انگلستان و وجود فرهنگ و روحیه ای اسلامی ، انقلابی و ضد استعماری و ضد استثماری ،مردم مسلمان این منطقه بویژه مناطق شیعه نشین و ایران نیز از مهم تربن دلایل فرهنگی و فکری و سیاسی است که سران نظام سرمایه داری آمریکا و غرب و اروپا را به این نتیجه رسانید که باید برای کنترل و سلطه براین منطقه حساس ، رژیمی کاملاً پلیسی و مسلح و خون آشام به عنوان ژاندارم منطقه که مورد تایید و اعتماد کامل‌ غرب باشد ، تاسیس شود. این دولت خودخوانده شرور و غاصب تحت عنوان اسراییل در حدود ۷۵ سال پیش در سرزمین مادری فلسطینی ها ایجاد شد. از آن زمان تا کنون‌ اسراییل به نمایندگی از نظام سلطه سرمایه داری آمریکایی و اروپایی تلاش های شبانه روزی داشته است تا با سياست تفرقه بین کشورهای اسلامی و سلطه برآنان، جنگ های نیابتی منطقه ای مانند داعش، از طریق ترور، فریب و جنایت نقش پلیسی و ژاندارمی خود را ایفا کند .

در طول این سال های طولانی کمتر روز یا هفته و ماه و سالی وجود دارد که در آن این رژیم جنابت پیشیه ، قتل و غارت و تروری را از رهبران مقاومت گرفته تا زنان و کودکان را در کارنامه سیاه خود نداشته باشد. اگر روزی هنرمندان جهان تصمیم یگیرند سیاست های جنایی و آدم کشی و قتل و غارت اسراییل را به تصویر بکشند، تا سالیان سال و بلکه قرن ها ، مطالب و محتوا برای تولیدات هنری خود دارند.

جدیدترین و شاید به گمان شیطانی رهبران قاتل اسراییل که می توانست تیر خلاصی برای کشورها و جوامع و ملت های مسلمان باشد، طرح عادی سازی روابط سیاسی و دیپلماتیک با دولت های اسلامی است. در حالی که سران اسراییل غاصب سرمست از پیروزی های سیاسی خود در طرح نکبت بار عادی‌سازی بودند، و در حالی که فرماندهان جنایت پیشه نظامی آنان از *غزه * اطمینان داشتند و متوجه دیگر نقاط مانند الخلیل و کرانه باختری بودند ، به ناگاه، دقیقا از همان نقطه ای که فکرش را نمی کردند، آن چنان سیلی خوردند که بنا بر فرموده رهبری عزیز و حکیم، قابل جبران نیست. بله این سنت خداوندی است که خداوند در کمین ستمگران است و خداوند ستمگران را از جایی می زند که هرگز فکرش را نمی کرده‌اند .  إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ (۱۴ فجر)
به يقين پروردگار تو در كمينگاه [ستمگران] است.

بازتاب جهانی و منطقه‌ای حوادث نظامی و سیاسی یک هفته گذشته از روز شنبه آغازین روز حمله ی کاملا غافلگیرانه و ماهرانه و راهبردی حماس از غره تا به امروز جمعه‌ ۲۱مهر ماه ، خود به تنهایی گویای ارزش راهبردی این عملیات برای جبهه مقاومت است و بلکه جهان اسلام است .

عملیات طوفان الاقصی اولا، هیمنه و شکوه ارتش صهیونیسی و افسانه های شکست ناپذیری آن که سالها در اذهان جوانان و سربازان و شهروندان ساکن سرزمین های اشغالی کرده‌بودند، را یک شبه بر باد فنا داد. ثانیا ، ثابت کرد، ابن ارتش تا دندان مسلح بدون کمک تسلیحاتی آمریکایی ها حتما شکست می خورد و یارای مقاومت در برابر تعداد اندک جوانان با ایمان را ندارد. ثالثا، چهره واقعی کاخ سفید نشینان را در دفاع از آزادی و نجات جهان از چنگ داعش و مبازره با تروریسم را نشان داد، چرا که امروز رژیمی تروریست تر از اسرائیل وجود ندارد، و مردمانی مظلوم تر از مردم غزه و فلسطین اشغالی وجود ندارد، و جنگی نا عادلانه تر از جنگ غزه وجود ندارد، مشت آمریکا و اروپا برای همه و حتی دوستداران آنان بهز شد. رابعا، اهمیت داشتن نتیجه جنگ نابرابر، نتیجه این جنگ همه جانبه در غزه و فلسطین اشغالی، سرنوشت هویت سیاسی جوامع اسلامی و مسلمانان را در منطقه و در جهان مشخص می کند. امروز نظام سرمایه داری آمریکایی صهیونی و اروپا با همه ی توان نظامی و سیاسی و رسانه ای به جنگ با اسلام ناب محمدی آمده اند. هدف نهایی آنان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور عزیر ایران و مردم مسلمان و انقلابی ایران است ، همان گونه که‌ در تعبیر زشت و نادرست یکی از مسئولان ارشد رژیم غاصب آمده است که‌ که گفت سر مار در ایران است ، نیز واضح است که هدف آنان ایران اسلامی و انقلابی است. اگر چه پاسخ بموقع و درستی نیز شنید که آن چه در ایران است ، سر مار نیست، آن عصای موسی است که در دست رهبری است .

بنا بر فرموده امام خمینی، امروز ایران، ام القری جهان اسلام است، بنا بر فرموده شهید سلیمانی ، ملت ما ، ملت امام حسبن است ، امروز کوتاهی ، سهل انگاری ، بی تفاوتی نسبت به آن چه در غزه و سر زمبن های اشغالی می گذرد ، بی شک همراهی با سپاه عمر سعد در جنگ با امام حسین علیه السلام است. و بی شک همراهی معدود اصحاب رسانه و صاحبان قلم و بیان با سیاست مظلوم نمایی چهره جنایتکار رژیم صهیونیستی، جرمی است نابخشودنی و خیانتی است آشکار

بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی، ضمن محکوم کردن تهاجمات سازمان یافته نظام سلطه جهانی به رهبری آمریکا و همراهی دولت های اروپایی در حمایت از جنایات جنگی رژیم غاصب صهیونیستی،از سران کشورهای اسلامی می خواهد که در همراهی و حمایت عملی از مردم غزه و فلسطین لحظه ای درنگ نکنند و راه را برای پیوستن مسلمانان به برادران رزمنده و جهادی خود در غزه و فلسطین باز کنند تا ان شالله هر چه زودتر شاهد نابودی این غده چرکین و سرطانی باشیم و همگی در قدس نماز بخوانیم ان شالله به برکت صلوات بر محمد و آل محمد

بسبج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی
شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی دهاقانی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار