۰۸ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۱۹
کد خبر: ۳۰۵۲۷۷

عطنا - رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی به بررسی وضعیت علمی دانشگاه‌ها پرداخت و پیشنهاداتی را برای تغییر و تحول فضای فرهنگی دانشجو‌‌ها ارائه کرد.

مجید عباسی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی توانا، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: «آغاز سال تحصیلی، نوید یک دوران جدید است. دورانی که باید در آن، شاهد حرکت و تغییر از شرایط موجود به شرایط مطلوب باشیم. بنابراین وزارت علوم نیز باید راهبرد و برنامه خود را بر تغییر و ارتقاء وضعیت علمی دانشگاه‌ها متمرکز کند. تغییری که روند پرشتاب سرعت علمی کشور را هم در منطقه غرب آسیا و هم در سطح جهانی تدوام و توسعه ببخشد.»

وی با بیان اینکه رشد علمی بدون توجه به مباحث اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی ممکن نیست گفت: «معتقدم تغییر و تحولاتی که در چند سال اخیر در فضای دانشگاه‌ داشته‌ایم، نشان داد که باید در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، اقدامات جدی صورت گیرد. تحولاتی مانند قضیه کرونا و سبک جدیدی از تحصیل به شکل مجازی یا اغتشاشاتی که در دانشگاه‌ها نیز رخ داد. اگر از ارتقای سطح اخلاقی و فرهنگی دانشجویان غافل شویم، حتی اگر تولید علم نیز محقق شود آن علم نافع نخواهد بود.»

دکتر عباسی ادامه داد: «در دانشگاه با اقشاری سر و کار داریم که فرهیخته محسوب می شوند. اخلاق و منش دانشجو باید در تراز یک دانشجوی انقلابی باشد. البته تغییر فرهنگی و اجتماعی بدون همکاری و کمک تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی مانند بسیج دانشجویی،انجمن‌های اسلامی، جنبش عدالتخواهی و... محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: لذا اگر معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی که در راس سیاست‌گذاری فرهنگی است برنامه‌ای تدوین می‌کند، زمانی می تواند آن برنامه را محقق و به مرحله اجرا بگذارد که تشکل های دانشجویی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از آن حمایت کنند.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: در حقیقت وظیفه اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توأم نمودن علم با تهذیب و اخلاق است تا ما شاهد شرایط مناسبی به لحاظ فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها باشیم و به سوی شکل‌گیری دانشگاه تمدن‌ساز حرکت کنیم.»

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار