۰۳ مهر ۱۴۰۲ ۰۷:۰۱
کد خبر: ۳۰۵۲۶۵

عطنا - به بهانه بزرگداشت هفته دفاع مقدس و در جهت جهاد تبیین که بنا بر نظر رهبری عزیز برای کسانی که می توانند، لازم است در حد خود پاسدار خون های شهدای باشند که مظلومانه در هشت سال دفاع مقدس،در جبهه های جنگ ریخته شد.

لذا سعی می شود تا در حد مقدور در هفته دفاع مقدس زوایا و ابعاد جنگ ترکیبی و شناختی پسا جنگ تحمیلی روشن شود و به نسل عزیز جوان، منتقل شود.

1.جنگ گرم تحمیلی دیروز صدام‌ با ملت قهرمان، آزاده و بصیر ایران اسلامی با جنگ ترکیبی شناختی ، نرم ، دیپلماسی ، فرهنگی ، اقتصادی امروز غرب به رهبری آمریکا و کارگردانی اسرائیل و بازیگری برخی دولت های اروپایی، منطقه ای و پادویی شکست خوردگان ۴۵ ساله معاندین، تجزيه طلبان ، سلطنت طلبان، غرب زده ها ، شباهت ها و تفاوت هایی دارد ، اولین و مهم ترین تشابه این دو جنگ گرم و نرم، ریشه و منشاء مشترک جنگ افروزی این دو میدان است.

اگر در شهریور سال ۱۳۵۹ که صدام با یک عملیات رعد آسای هوایی، زمینی و دریایی می خواست، سه روز فاتح خوزستان و ۷ روزه فاتح تهران باشد ، اگر در آن روز منشاء آن جنگ‌ برای بسیاری روشن نبود، اما امروز جهانیان می دانند که منشاء آن عمدتا غرب به رهبری آمریکا بود، دقیقا مانند جنگ امروز که ممکن است هنوز برای برخی در داخل در این که کاخ سفید منشاء جنگ نرم و شناختی است، تردید باشد، یا بخواهند آگاهانه آمریکا و اروپا را تطهیر کنند.پس اولین‌ وجه مشترک در منشاء و سرچشمه های ایجاد ابن دو جنگ است که به نظام سرمایه داری آمریکایی صهیونی برمی گردد.

2. دومین تشابه به انگیزه ها و اهداف اصلی صحنه گردانان پشت پرده این دو جنگ بر می گردد. اهداف و انگیزه در هر دو صحنه جنگ، مقابله با انقلاب اسلامی، حذف نظام‌ جمهوری اسلامی ایران و مقابله با سبک و سیاق حکمرانی جدیدی بود که امام‌ خمینی ره به دنیا عرضه کرده بود.

3. سومین تشابه جنگ تحمیلی دیروز و جنگ شناختی امروز به‌ کسانی برمی گردد که جانانه، مردانه، عالمانه، عاشقانه و تکلیف مدرانه تمام قامت در هر دو جبهه ظاهر شدند، و اجازه ندادند در جنگ گرم دیروز حتی یک وجب از خاک و یک ورق از هویت ایرانی اسلامی و انقلابی مان به تصرف دشمن درآید. دیروز ابن پابرهنگان سر به سودای عشق خدایی و عاشق مرام و مکتب خمینی بودند که‌ در برابر صدامیان ایستادند، شهید و جانباز دادند، سخنی و تلخی کشيدند اما غیرت دینی و هوبت اسلامی و انقلابی را قربانی نکردند. شهدایی مانند: بروجردی ، همت خرازی ، باکری ، زین الدین‌، کاظمی ، چمران ، و نماد شهدا ، شهید سلیمانی قهرمان، و امروز هم از همان نسل رزمندگان دیروزی ، کسانی که با علم و دانایی وارد جنگ شناختی شیطان هزار پا شده اند. اعم از استاد متعهد و مسئوليت پذیر، دانشجوی بیدار و هشیار، مدیران و کارکنان و کارشناسان‌، با غیرت و آحاد کسانی که بر حسب وظیفه مسئولانه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تلاش می کنند.

4. اما مهم تربن تفاوت این دو جنگ که بسیار مهم و تعیین کننده است، یکی به ماهیت این دو جنگ و دیگری به فرم و قالب دو جنگ و سوم به ابزارها و روش های ابن دو جنگ‌ و بلاخره به ابعاد کمی و کیفی این دو جنگ بر می‌گردد که آن شالله در روزهای آینده بدان می پردازیم.

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار