۰۱ مهر ۱۴۰۲ ۰۷:۲۰
کد خبر: ۳۰۵۲۵۹

عطنا - بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد:

به نام خدا
 
 وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ  ( آیه ، ۶۰ سوره انفال )‌.

از زمانی که صدام عفلقی معدوم در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹‌ با تمام قوای زمینی ، دریایی و هوایی و با حمایت غرب و شرق به کشورمان ، ایران عزیر حمله ای همه جانبه و گسترده کرد تا به امروز، یعنی  ۳۱  شهریور ۱۴۰۲ ، چهل و سه سال ( ۴۳) سال پر ماجرا می گذرد. برنامه آمریکایی ها ، اسرائیلی ها و دولت های اروپایی و پادوهای منطقه ای آنان و  احزاب و افراد جدایی طلب در غرب و جنوب و شرق کشور و مشتی وابستگان رژیم پهلوی و مشتی غرب زده ها، همه و همه ، در حمایت از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی،   برچیدن انقلاب اسلامی و تجزیه ایران و بازگشت دوباره آمریکا بر سر سفره نفت بود ،  دقیقا همین اهدافی که  در فتنه شهریور ۱۴۰۱، تحت عنوان  شعار فریبنده  زن، زندگی ، آزادی داشتند . اما نه آن جنگ تحمیلی  و نه این فتنه آمریکایی - اسرائیلی  هبچ کدام نتوانست  آمریکایی ها و غرب پرستان را به آرزوهایشان برساند .

 و امروز،  انقلاب اسلامی،  نظام اسلامی ، رهبری عزیز و ملت سرافراز و والا مقام ،  و دولت سیزدهم برآمده از رای مردم،  در اوج  عزت و قدرت و اقتدار قرار دارند ، و فشارهای سنگین ۴۵ ساله ی جنگ تحمیلی و   تحربم  و تحریف  ، نه تنها سبب لاغری و تضعیف انقلاب نشد،بلکه بنا بر اعتراف دوست و دشمن، این انقلاب است که توفنده ، پر حرارت با دستی  قدرتمند پیش رفت بله ؛ " عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" .

 امروز ایران اسلامی قدرتی تعیین کننده در سطح منطقه و موثر در سطح معادلات بین المللی است. خانواده بزرگ دانشگاه‌ علامه طباطبایی  اعم از استادان عزیز و معزز، دانشجویان عزیز و کارکنان محترم ،همچون گذشته حافظ و پاسدار ارزش های دفاع مقدس هستند و  آمادگی  خود را برای تحقق رهنمودهای رهبری عزیر در انتقال دستاوردهای دفاع مقدس در ابعاد مختلف به نسل جدید و نسل های آینده اعلام می کنند تا بتوانند هر چه بهتر و بیشتر دین خود را  به فرهنگ شهادت ادا کنند .

 قطعا  دانشگاه علامه طباطبایی تا کنون‌ خدمات علمی و پژوهشی گرانسنگ را ارایه کرده است، بویژه از سوی کسانی که خود ، بخشی از فرهنگ شهادت و مقاومت بوده اند، اما امروز وظیفه ای دیگری را در پیش روی خود می بیند و آن این که چگونه  می‌تواند به بهترین وجه تجربه زیسته فرهنگ شهادت ، فرهنگ مقاومت و فرهنگ  ایستادگی در برابر جهانخواران را به دانشجویان و به نسل های حاضر و آینده منتقل کند؟ و چگونه می تواتد از  وضعیت موجود علوم‌ انسانی اجتماعی به وضعیتی مطلوبی برسد که دانشگاه  پیشران جهاد علمی در نگاشت نهادی تفکر و فرهنگ مقاومت به نسل های آینده باشد.

بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی،، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس ، و حمایت همه جانبه از دولت محترم و از مسئولين و مقامات وزارت متبوع ، آمادگی خود را با داشتن استادانی دانشمند و همراه و همسوی انقلاب و نظام در بدنه دانشگاه در خانواده بزرگ اعضای هیات علمی خود ، برای تحقق برنامه های تحولی دولت محترم سیزدهم و وزارت متبوع در جهت تحقق رهنمودهای رهبری عزیز در باره انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس   اعلام می کند.

بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبایی
 ۳۱ شهریور ۱۴۰۲

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار