۰۱ مهر ۱۴۰۲ ۰۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۵۲۵۸

عطنا - سحر ز هاتف غیبم رسید مژده به گوش
که دور شاه شجاع است می دلیر بنوش

۰۱ خداوند در قرآن وعده قطعی داده است که وارثان اصلی زمین، مستضعفین هستند و بقیه الله ،در عصری که فساد و ظلم جهانی شده، خواهد آمد و حاکمیت جهانی الله را  تحقق می بخشد.

۰۲ امام خمینی ، فرمودند این قرن، قرن غلبه ‌مستضعفین بر مستکبرین است.

۰۳ رهبری معظم انقلاب بارها و بارها و با تعابیر مختلف بیانات و سخنانی را در طول سال‌های اخیر داشته اند که اگر به صورت منظومه ای و نظام واره ای در کنار هم قرار دهیم ، بشارتی است برای مهیا بودن جهان  برای امر ظهور ، که به عنوان نمونه به مضامین  برخی از این سخنان و بیانات معظم له اشاره می شود. رهبری عزیز از نظم جدید جهانی  و از جهانی عاری از نظام تک قطبی و سلطه گری و از پیروزی جبهه مقاومت و از رسیدن به قله نهایی و از آینده روشن و مطمئن انقلاب و مردم ایران و از حمایت خداوند و عنایت امام زمان در حفظ این انقلاب و از رو به زوال بودن نظم سیاسی موجود و از تغیییر هندسه قدرت در جهان و در منطقه و مانند آن، در سالیان اخیر  سخن گفته اند ، که وقتی این سخنان و این بیانات آن هم از شخصیتی مانند معظم له  در کنار هم قرار گیرد،  خود نشانه ای است از عبور جهان از پیچ تاریخی خود و آمدن رهبری که پایان دهنده ، ظلم  و بی عدالتی تاریخی باشد. دنیا ، تشنه عدالت جهانی شده است و کسی نیست ابن تشنگی را برطرف سازد بجز ، امام و رهبری که جهانی باشد.

۰۴ جهان در آستانه حوادث بزرگی قرار گرفته است و آبستن حوادث بزرگ و  سنگين منطقه ای و جهانی شده است.

۰۵ نبرد سنتی غرب به رهبری آمریکا  و شرق به رهبری روسیه ، به نقاط تعیین کننده خود رسیده است.

۰۶ قدرت های اقتصادی و نظامی و سیاسی جدیدی چون چین، روسیه ، ایران ایجاد شده است که قدرت نظام تک قطبی موجود سرمایه داری آمریکایی را با چالش اساسی سیاسی و هویتی روبرو ساخته است.

۰۷ آمریکا با وجود صرف هزاران دلار در منطقه غرب آسیا و تلفات جانی اکنون شاهد  فروپاشی نظم  سیاسی خود در این منطقه حساس جهانی  است و نه تنها نتوانسته امنیت اسرائيل  را تامین کند که امنیت خودش نیز به خطر افتاده است.

۰۸ قدرت نوظهوری مانند مقاومت از لبنان تا فلسطین و سوریه و عراق و یمن در منطقه غرب آسیا ایجاد شده است که ماشین نظامی و توان دیپلماسی آمریکا را فلج کرده است.

۰۹ ایران اسلامی با وجود فشارهای سنگین ، تحریم و تحریف و جنگ های نیابتی صدام و داعش، و تهاجم های رسانه ای و جنگ شناختی و فتنه های پی در پی ، اما همچنان روز به روز قدرتمند تر شده است.

۰۱۰ مردم جهان در غرب،  در آمریکا  ،در اروپا و در دیگر نقاط از وضعیت موجود به ستوه آمده آند و طعم تلخ فقر جهانی ، بی عدالتی و تبعیض جهانی را که همگی از نتایج نظام سرمایه داری آمریکایی و غرب است را با همه ی وجود چشیده اند و چشم امید به ناجی جهانی دوخته اند.

۰۱۱ انتظاری بزرگ، امیدی فراگیر و آمادگی ذهنی و عینی در جوامع و کشورهای اسلامی و خاصه شیعیان ایجاد شده است که پیاده روی های هر ساله اربعین که سال به سال با شکوه تر و با عظیم تر برگزار می شود، تنها یکی از نشانه های تغییر بزرگ در نظم منطقه ای و جهانی است.

۰۱۲ این که اسرائيل پس از ۷۵ سال درندگی ، جنایت و برخوردای از حمایت های دولت های مستقر در کاخ سفید ، اما امروز خود را در آخر خط می بیند و این که‌ آمریکا قدرت خود را در جهان رو به افول می بیند و این که‌ قدرت های جدیدی در عرصه بین المللی ظاهر شده اند، و این که قدرت مقاومت و هسته های  حزب الله در سراسر جهان و بخصوص در منطقه شکل گرفته اند و خار چشم آمریکا و اسراییل شده اند، و این که ایران امروز بیش از هر زمان دیگر در منطقه و در جهان‌ قوی تر ظاهر شده است،  این ها همه نشانه هایی است برای مهیا بودن ، شرایط ظهور و نشانه هایی است از جهان  منتظر و انتظار جهانی،  که منجی جهانی از نسل پیامبران و از نسل اوصیای الهی بیایند و بساط کفر و شرک و نفاق و بی عدالتی و ظلم در جهان برچینند، آن شالله به برکت صلوات بر محمد و آل محمد

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی دهاقانی   عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی  

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار