۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۷
کد خبر: ۳۰۵۲۲۹

عطنا - حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد محقق‌نیا، رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: امروزه مسئله شغل و ازدواج جوانان به یکی از دغدغه‌های حاکمیت و دولت تبدیل شده است. اگر جوانی شاغل باشد، تمایل بیشتری برای ازدواج خواهد داشت و لذا وظیفه دستگاه‌‎های حاکمیتی این است که نسبت به این موضوع مهم اهتمام و توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: در کنار شغل باید مباحث مرتبط با مسکن هم مدنظر دولت محترم قرار گیرد، البته باید مورد اشاره قرار داد که در دولت آقای رئیسی تلاش‌های بسیار زیادی برای ازدواج جوانان و اشتغال آنها شده، طوری که اگر جوانی همت داشته باشد، می‌تواند شغلی بیابد و مشغول به کار شود.

رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حمایت از اشتغال به منظور افزایش ازدواج به تنهایی کافی نیست، بلکه باید حمایت‌های بیشتری از جوانان شاغلی که قصد ازدواج دارند، صورت گیرد. تسهیل‌گری در ازدواج، تسهیل‌گری در خرید مسکن و حل معضل مسکن و از سوی دیگر سر و سامان دادن به بازار مسکن، بخش قابل توجهی از مشکل ازدواج جوانان را حل و فصل می کند و اینکه دولت تسهیلاتی را به جوانان ارائه دهد تا به راحتی بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

محقق‌نیا با بیان اینکه ارائه تسهیلات ساخت مسکن ارزان‌قیمت و یا آسان کردن فرآیندهای مرتبط با دریافت تسهیلات خرید یا اجاره خانه باید بر بستری شفاف و آسان ارائه شود، گفت: مشکل امروز جوانان این است که در میان انبوهی از سامانه‌ها سردرگم هستند و این سردرگمی و پیچیده بودن فرآیند انگیزه ازدواج را در آنها کاهش می‌دهد. سککوک یا هر سامانه دیگری باید این موضوع را مدنظر قرار دهند و تا آنجایی که ممکن است مطابق با خواست عموم مردم به ارائه خدمات بپردازند و به عبارتی سککوک باید سامانه‌ای متعلق به مردم باشد و مردمی عمل کند و در راستای حمایت از جوانان گام بردارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قطعاً وجود سککوک در تسهیل‌گری سنت حسنه ازدواج اثربخش است. این سامانه می‌تواند مراجعه حضوری جوانان را کاهش دهد، البته در آن همه فرآیندها به صورت آنلاین صورت می پذیرد و از سوی دیگر سامانه‌ای نظارت‌پذیر و تحت نظر نظام بانکی و بانک مرکزی است و حتی همه اقدامات اعم از ارائه سفته و تضامین به صورت الکترونیک انجام خواهد شد. در صورت فراگیری این سامانه اولویت‌ها مشخص و رسیدگی‌ها شفاف‌تر می‌شود.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار