۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ۰۷:۲۹
کد خبر: ۳۰۵۲۰۴

عطنا - سال به سال بر شکوه ،عظمت و فراگیری راهپیمایی اربعین افزوده می شود. راهپیمایی که روزی در غربت ،تنهایی ، سکوت و با ترس وحشت توسط شیعیان عاشق امام حسین علیه السلام انجام می شد، اما امروز به بزرگترین پدیده سیاسی روز جهان تبدیل شده است.

بنا بر آیه کریمه که يُريدونَ لِيُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو كَرِهَ الكافِرون ، اگر چه کافران با تمام قوا در طول تاریخ کوشیدند ، نور حسین، اهداف حسین، مکتب حسین عليه السلام را خاموش کنند ، اما خداوند، خود،شد رسانه ی حسین ، صدای حسین و انتقام گیرنده از قاتلان دیروز و امروز حسین.

انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران، امروز شعبه ای از نور حسینی است که توسط فرزند حسین ، پایه گذاری شد و توسط فرزند دیگری از نسل امام حسین ادامه پیدا کرده تا ان شالله ،این پرچم به دست صاحب اصلی آن ، سپرده شود.

تحولات دو دهه اخیر از توهم ایجاد خاورمیانه بزرگ تا راه اندازی جنگ های نیابتی آمریکا توسط نسلی از نسل معاویه و یزید ، داعش خونخوار ، و تا شکست و استیصال آمریکا در منطقه غرب آسیا و تا قوت و قدرت گرفتن هسته های حزب الله در لبنان و یمن و عراق و تا ظهور قدرت های شرقی ، همه و همه از شاخص های تغییری بزرگ در هندسه سیاسی جهان است. افول هژمونی و سلطه آمریکا و انتقال قدرت از غرب به شرق و فتح قله پیروزی و عزت ملت مسلمان ایران ، این همه و همه در سایه اربعین حسینی صورت گرفته است.

بی جهت نیست که هر ساله در آستانه راهپیمایی اربعین خط رسانه ای آمریکایی ها در خارج و داخل ، می کوشند تا این رسانه ی حسینی را نا دیده بگیرند ، اما نتیجه معکوس می شود. 

امروز مهم ترین وظیفه کسانی که از حامیان و عاشقان راهپیمایی اربعین هستند چه آنان که توفيق رفتن به کربلا را داشته باشند یا آنان که نتوانند شرکت کنند، هوشیاری سیاسی و حضور در میدان برای دفاع از انقلاب‌ اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و حمایت قاطع از رهبری است، چرا که اگر خدای نخواسته امروز کوچکترین خدشه ای و آسیبی به نطام اسلامی ما و به تمامیت ارضی ما و به وحدت و انسجام ملی ما وارد شود ، بی شک بزرگترین خیانت به اهداف امام حسین و مکتب اربعین شده است. امروز، متاسفانه برخی از داخلی ها آگاهانه و ناآگاهانه آب به آسیاب آمریکا و انگليس و اسرائیل می ریزند . بجای کمک در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، خود مشکل ساز می شوند، بجای نقد سازنده دولت و ارایه پیشنهادت عملی ، ناامیدی و یاس را به مردم القاء می کنند، بجای تقویت وحدت و انسجام ملی بر طبل قومیت گرایی و جدایی طلبی فرهنگی و سیاسی می کوبند، اگر این جور کارها آگاهانه و با اراده باشد، کنش گرانی که چنین می کنند ، بی شک در سپاه یزید و اردوی غرب و آمریکا هستند اگر چه در سلک مسلمانان باشند.

بسیاری از کسانی که در کربلا با امام حسین جنگیدند، از مسلمانان اهل نماز و روزه و حج و قاری قرآن و.... بودند، شمر ، جانباز و رزمنده سپاه امیرالمؤمنین علی علیه در جنگ صفین بود ، عمر سعد از خوشنام ها و پیشکسوتان بود ، اما به روز واقعه ، رو در روی امام و رهبر خود ایستادند و او را به شهادت رساندند، اما زهیربن قین که از دعوت کنندگان امام حسین نبود و عثمانی مسلک بود، به لشگریان امام حسین پیوست و از فرماندهان لشکر امام شد. حربن زیاد که از فرماندهان ارشد یزید و در سپاه عمر سعد بود به امام حسین پیوست، پس ملاک و میزان حال و رفتار و افکار فعلی افراد است ، بدون شک، امروز تضعیف رهبری نظام ، و تیر انداختن به نظام جمهوری اسلامی ایران که بنا بر قول شهید سلیمانی، تیر انداختن به حرم است، همه بجز دورشدن از امام حسین و غلتیدن در دامن یزید و آمریکا و انگلیس و اسرائیل نیست.

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی دهاقانی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار