۰۵ شهريور ۱۴۰۲ ۰۷:۰۴
کد خبر: ۳۰۵۱۹۶

عطنا - در این مقاله به خصوص سعی می شود تا به ضورت جزیی موارد تبلیغاتی و تمام فضاهای تبلیغات در فضای مجازی توضیح داده شود.

فضای وب : ابتدایی ترین نوع فضا ، برای فضای اینترنتی همان فضاهای وب هستند که از قدیمی ترین مکان های برای تبلیغات در فضای دیجیتالی به شمار می آید . شما در فضای وب می توانید تبیلغات خود را به صورت نوشته ، عکس نوشته ، عکس و ... به نمایش بگذارید تا سایت هایی بسیار بازدید کننده دارند تبلیغات شما را انجام دهند و شما نیز بتوانید مخاطب کسب کنید و در این نوع تبلیغات امروزه با دو مشکل رو به رو می شوید.

مشکل اول این است دیگر مانند گذشته افراد از این فضای وب استفاده مستمر نداشته ودر حد نیاز از آن استفاده می کنند پس شما از میزان مخاطب کمتری برخوردار هستید و از طرفی شما به هیچ عنوان نمی توانید مخاطبان خود را فیلتر کنید زیرا فضای وب یک فضای گسترده در فضای بیکران اینترنت است و شما به هیچ عنوان این دسترسی را ندارید که بتوانید فقط مخاطبان مورد نطر مربوط به حوزه ی کار خود را بیابید . مورد سومی نیز گاها وجود دارد این است که به دلیل اینکه عناصر بصری تبلیغاتی کمتری وجود دارد افراد میل و علاقه ی کمتری به بازدید داشته و همین امر سبب شده تا در اعتماد آن ها تاثیر منفی بگذارید و از شما محصولی را یا خدماتی را تهیه نکنند .

شبکه‌های اجتماعی : فضای دومی  که امروزه خواهان زیای برای تبلغیات در آن وجود دارد شبکه های اجتماعی است . شبکه های اجتماعی به دلیل حجم انبوهی از مخاطبان می تواند برای شما یک بستر فقو العاده ای برای تبلیغات شما باشید به چند دلیل : دلیل اول این است که شما می توانید در ابتدا تولید محتوا کرده و از ابزارهای مختلف بصری برای نشان دادن محتوای خود استفاده کنید و همین امر سبب می شود تا افراد بتوانند به شما اعتماد عمیق تری داشته باشد و محتوای تبیغاتی که شما در این فضا انجام میدهید ، یک محتوای تبلیغات موفقی برای شما باشد . دلیل دوم در شبکه های اجتماعی به دلیل اینکه افراد مختلفی و همینطور تعداد زیادی وجود دارند سبب می شود تا شا می تواند میزان فروش بالاتری نسبت به سایر فروش های دیگر برای خود تجربه کنید که همین امر ( تعداد میزان افراد) سبب رشد شما و میزان فروش شما در این فضای تجاری می شود. تبلیغات در شبکه های اجتماعی به دو صورت انجام میشود . مورد تبلیغات بلاگری و مورد دوم تبلیغات عمومی است.

در تبلیغات بلاگری فردی که درذعن عامه ی مردم به فرد بلاگر معروف با تولید محتوا از یک موضوع خاص توانسته است مخاطبانی را جمع آوری کند و شما برای تبلیغات خود می توانید از اعتبار این افراد استفاده کرده تا بتوانید تبلیغات خود را انجام دهید که می تواند بازدهی بسیارعالی برای شما داشته باشد . مورد دوم تبلیغات به صورت عمومی است . در تبلیغات عمومی شما صرفا به پیج هایی تبلیغات می دهید که افراد زیادی این پیج ها را دنبال می کنند حال می تواند این پیج ها موضوعات مختلفی داشته یاشد ولی نقطه ضعف پیج پابلیک میزان اعتبار کم آن است ولی نقطع قوت آن ، این ست که هزینه ی آن نسبت به پیج های بلاگری کمتر است در مقابل در پیج های بلاگری اعتبار بسیار بالا است و هزینه ی تبلیغات نیز نسبت به پیج پابلیک بسیار بالاتر است.

حال سوال این است که بهترین فضای تبلیغاتی کدام است ؟ پاسخ درست برای این سوال هر دو است . شما می توانید با استفاده از هر دو فضای موجود ، چه فضای وب و چه فضای تبلیغاتی شبکه های اجتماعی تبلیغات موثری ساخته و همینطور روزانه مشتریان بیشتری برای تجارت خود بیافزایید.
 
حسین علائیان
کارشناسی مطالعات ارتباطی
دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار