۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۲۱
کد خبر: ۳۰۵۱۷۱

عطنا - کتاب زنان زیرک ،اثری از شری آرگو به ترجمه سمیرا ساجدی و چاپ شده در نشر دانژه است.

در این اثر تمام نکاتی که باید یک زن برای جذب مردان رعایت کند بیان شده، اما در این وهله سوالی پیش می آید که آیا تمام هدف و دغدغه زن در زندگی راضی کردن یک مرد است؟

عده ای از مخاطبان بعد از خواندن این اثر گمان می کنند که باید یک تغییر اساسی در خود ایجاد کنند؛ تغییر دادن زندگی خوب است اما به شرطی که دلیل آن فرد دیگری نباشد،زیرا اگر برای فرد دیگری خود را تغییر دهیم در واقع یک ماسک بر صورت خود گذاشته ایم و نمیتوانیم خود واقعیمان را نشان دهیم، زیرا باید مدام برای راضی نگه داشتن مردی که ممکن است حتی به ما علاقه ای نداشته باشد سیاست های مختلفی را اجرا کنیم تا یک زن خوب باشیم.

نکته ای که در این کتاب توجهم را جلب کرد تناقض در توصیه هایش بود؛برای مثال در فصل های ابتدایی این کتاب به این نکته اشاره شده است که:

اگر مردی برای داشتن شما تلاشی نمی کند یعنی چیزی برای ارائه کردن ندارد و شما را دوست ندارد؛ اما در ادامه نویسنده راهکارهایی را ارائه کرده است که یک مرد چگونه جذب زنی می شود که حتی به آن علاقه ای ندارد.

سوال اصلی در این قسمت مطرح می شود که چرا باید برای داشتن مردی که به ما علاقه ای ندارد یک نسخه جعلی از شخصیت خود ارائه کنیم؟

ما باید در رابطه ای که داریم سعی کنیم رفتارهای منفی خود را که باعث آزار فرد مقابل می شود، اصلاح کنیم اما این مسئله بدین معنا نیست که تنها زن باید تغییر کند و خود واقعی اش نباشد؛ تغییر یک مسئله دو طرفه است و طرفین رابطه باید یک سری چهارچوب ها از جمله صداقت، تعهد،درک متقابل و... را رعایت کنند تا رابطه ای سالم و پایدار داشته باشند.

نویسنده: معصومه بدری

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار