۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۳۷
کد خبر: ۳۰۵۱۵۸

عطنا - هفته پژوهش که با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» و با هدف دستیابی به مرجعیت در علوم انسانی با تأکید بر سرمایه‌های فکری در چارچوب تعالیم الهی، از 18 تا 25 آذرماه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شده بود، با معرفی پژوهشگران و کارشناسان برتر به کار خود پایان داد.

پژوهش در کنار آموزش، دو مأموریت اصلی برای هر استادی است

در این مراسم که چندی پیش برگزار شد از استادان، پژوهشگران و کارشناسان برگزیده در آیین پایانی هفته پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر شد. در همین راستا عطنا به گفتگو با دکتر معصومه استاجی پژوهشگر برتر دانشگاه و عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی از دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی نشسته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه از 18 سالگی تدریس زبان انگلیسی را شروع کرده، افزود: بعد از یک مدت طولانی تدریس، حتی تدریس آزمون‌های بین‌المللی از قبیل آیلتس، تافل و جی‌آرئی، علاقه‌مند بودم در یک جامعه علمی فعالیت داشته باشم، به همین خاطر تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره کارشناسی در رشته‌ مترجمی زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد و دکتری را در گرایش آموزش زبان انگلیسی انجام دادم.

استاجی با بیان اینکه آموزش و پژوهش دو مأموریت اصلی برای هر استادی است و پیشرفت هر دانشگاهی نیز به این دو مقوله بستگی دارد، گفت: همچنین آموزش و پژوهش دو نیروی محرک و بازوی فعال هستند به همین جهت احساس کردم که آموزش‌های خود را باید بر اساس نتایج پژوهش‌هایی که به دست می‌آورم جهت‌یابی کنم و خیلی از مسائل و مشکلاتی که در آموزش وجود دارد را مرکز توجه پژوهش‌های خود قرار بدهم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی بر روی پژوهش‌هایی که در حیطه آموزش زبان انگلیسی و حیطه تخصصی اینجانب که آزمون‌سازی و ارزشیابی زبان، انگلیسی با اهداف ویژه و تربیت معلم است انجام داده‌ام. احساس می‌کنم این سرمایه‌گذاری به ثمر نشسته است و کارها را مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش برده‌ام.

استاجی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی که داشتم در حوزه چاپ مقالات بین‌المللی، چاپ مقالات مشترک با پژوهشگران بین‌المللی در حیطه آموزش زبان انگلیسی و روانشناسی آموزشی، برگزاری نشست‌های بین‌المللی، برگزاری کارگاه‌های دانشجویی و اساتید به خصوص در حوزه مقاله‌نویسی انگلیسی و روش تحقیق و همچنین چاپ و ترجمه‌ کتب بود. پژوهش‌هایی که انجام دادم باعث شد معیارها و انتظارات مورد نظر دانشگاه و به خصوص معاونت پژوهشی دانشگاه را برای کسب عنوان پژوهشگر برتر برآورده سازد.

پژوهشگر برتر دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی با اشاره به تعداد مقالات و کتاب‌های تألیفی و ترجمه‌ای خود عنوان کرد: تاکنون در بیش از 70 همایش بین‌المللی حضور و ارائه داشتم و حدود 100 مقاله را به چاپ رسانده‌ام، همچنین دبیر و سخنران کلیدی همایش‌های متفاوتی بوده‌ام و توانسته‌ام حدود 7 عنوان کتاب را چاپ و 4 ترجمه انجام بدهم و نیز به عنوان داور در مجلات بین‌المللی معتبر همکاری‌هایی داشته باشم.

وی ادامه داد: حدود 3 سال است که در حوزه‌ی عدالت آموزشی و کلاسی فعالیت می‌کنم و سال گذشته ارائه مقاله‌ای در هفتادودومین همایش بین‌المللی انجمن ارتباطات در کشور فرانسه داشته که به عنوان مقاله برتر انتخاب شد. دبیر نشست حل مسائل کشور با عنوان «عدالت آموزشی در آموزش عالی ایران: فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها» بودم که در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی با همکاری دکتر رضا مراد صحرایی و دکتر علی خرسندی طاسکو برگزار شد. در حال حاضر با همکاری نظریه‌پردازان این حوزه در حال تدوین کتاب هستم.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: حوزه‌ی دیگر تخصص و علاقه‌مندی پژوهش اینجانب سواد ارزشیابی و هویت ارزشیابی مدرسان زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی به خصوص در محیط دیجیتال است. در این زمینه نیز به چاپ مقالات بین‌المللی متعدد و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها و ارائه در همایش‌های بین‌المللی متعدد مبادرت داشته‌ام.

استاجی اظهار کرد: پژوهش به یک محیط مناسب و مساعد نیاز دارد، خصوصاً فضایی که منشأ آزادی آکادمیک باشد، این بستر تا حدود زیادی در دانشگاه علامه طباطبائی فراهم است، البته پژوهشگر نیاز به حمایت‌های بیشتری از نظر بودجه‌های پژوهشی و امکانات لازم دارد.

وی با بیان اینکه اگر بودجه بیشتری برای طرح‌های پژوهشی مرتبط با صنعت تخصیص داده شود، شاهد پیشرفت‌های بسیاری خواهیم بود، گفت: متقاضی‌های زیادی برای دوره پسادکتری وجود دارد اما متأسفانه به خاطر بودجه محدود ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم. به‌واسطه جذب دانشجوهای پسادکتری می‌توانیم جایگاه دانشگاه را در نظام‌های رتبه‌بندی بالاتر ببریم زیرا جذب چنین پژوهشگرانی به ارتقای سطح علمی پژوهشی دانشگاه بسیار کمک خواهد کرد.

پژوهشگر برتر دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی در پایان اظهار کرد: امیدوارم که با جهت‌دهی بهتر پژوهش‌های خود و تلاش بیشتر خصوصاً با انجام پژوهش‌های مسئله-محور، کاربردی و بنیادی بتوانم سهم بیشتری در ارتقای جایگاه علمی، پژوهشی و بین‌المللی دانشگاه خود ایفا کنم.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار