۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۱۱
کد خبر: ۳۰۵۱۵۲
عطنا - به مناسبت یکصدمین زادروز استاد فقید و چهره ماندگار رشته تاریخ در ایران، دکتر عبدالحسین نوایی مراسمی با حضور استادان، دانشجویان و دوستداران ایشان برگزار می شود.
 
استاد دکتر عبدالحسین نوایی در سال 1302 ه.ش در تهران متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در مدارس تمدن و ابن سینا و دورۀ متوسطه را در مدرسه شرف مظفری گذراند. سپس در دانشسرای عالی به تحصیل در رشته ادبیات پرداخت. دورۀ دکتری را در دانشگاه سوربن پاریس گذراند. ایشان در مدت حدود نیم قرن فعالیت آموزشی و پژوهشی، ده‌ها کتاب و مقاله تألیف و کتاب‌های بسیاری را نیز تصحیح کرد و پس از بازنشستگی فعالیت‌های خود را با وسعت بیشتری در دانشگاه‌های مختلف مانند تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، الزهرا، آزاد اسلامی ادامه داد و هدایت علمی دانشجویان بسیاری را برعهده‌ گرفت.
 
آثار پژوهشی دکتر عبدالحسین نوایی دو بار جایزه کتاب سال را کسب کرد و در سال ۱۳۸۳ نیز به عنوان چهره ماندگار ایران در رشته تاریخ انتخاب شد. در برنامه ای که به یاد ایشان برگزار می شود تعدادی از همراهان، اعضای خانواده و شاگردان ایشان سخن خواهند گفت:محمد تقی امامی خویی محمد ترکمانعطاءالله حسنیطاهره کمالی تفرشی (همسر استاد)الهام ملک‌زادهصفورا برومندنیلوفر کسریعابد اکبریرضا یگانه شکیباین برنامه روز چهارشنبه هجدهم امرداد 1402 از ساعت 17:30 در مرکز هنری نقش واقع در خیابان ولیعصر ابتدای پارک ساعی (روبه روی پله سوم) شماره 2169 برگزار خواهد شد.
 
در این برنامه از کتاب «نوای تاریخ» مشتمل بر یادداشتها و مقدمه های استاد که به اهتمام خانم دکتر الهام ملک زاده فراهم آمده و از سوی انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده رونمایی خواهد شد. همچنین مجموعه ای از آثار، اسناد، نشانها و افتخارات استاد برای آشنایی بیشتر علاقه مندان به نمایش گذاشته می شود.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار