۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۵۱۴۳

عطنا - داود حسین پور، معاون پژوهش فناوری و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی، با اشاره به تعریف فناوری و اهمیت فناوری‌های نرم گفت: فناوری در کشور ما بیشتر به معنای قطعه و صنعت است؛ در حالی که فناوری مفهوم دیگری نیز دارد، دانش فنی و دانش تخصصی فناوری می‌شود که در لاتین به آن های‌تک می‌گویند.

وی ادامه داد: یک معنا برگرفته از دانش و تخصص است به معنی تجهیزات است، معنای دیگر به معنی تبدیل ورودی به خروجی است. ما در کنار صنعت و تولید، خدمات نیز داریم و امروزه بیشترین درآمد کشور‌ها از خدمات است نه از صنعت.

حسین‌پور از روز ۲۳ ژوئن به عنوان روز جهانی خدمات عمومی یاد کرد و گفت: کشوری داریم که حدود ۸۶ درصد کارکمنان دولتی در بخش خدمات کار می‌کنند و سازمان ملل هرساله روز خدمات عمومی را جشن می گیرد؛ بنابراین حوزه کاملا شناخته شده است.

معاون پژوهش فناوری و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان علوم انسانی گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در زمینه خدمات نیز می‌توانند فعالیت داشته باشند، ما شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در زمینه خدمات داریم. در بخش خدمات هزاران نفر می‌توانند کار کنند. شرکت‌هایی در حوزه جهانگردی و گردگشگری داریم که در زمنیه توریسم سلامت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان خدماتی ادامه داد: شرکت دانش بنیان حقوقی که علاوه کشور خودمان، در دیگر کشور‌ها نیز فعالیت می کند. کار این شرکت ارزش گذاری است و خدماتی تحت عنوان خدمت اول تعریف کردند که اگر مراحل نهایی آن انجام شود؛ مراجعه کنند به وکیل نیاز ندارد. هر فردی می تواند بر اساس خواسته‌اش و انتخاب کلید واژه و آیتم‌های مربوطه سوال خود را مطرح کند و عریضه تحویل بگیرد همچنین بدون نیاز به وکیل شکایت نامه تنظیم کند.

حسین‌پور با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه گفت: ۴۶ شرکت در مراکز رشد فعال هستند که همه درحوزه علوم انسانی خدمات ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیانی وجود دارد که علاوه بر مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، حوزه مدیریتی و اقتصادی در زمینه ادبیات و زبان‌های خارجی، نیز خدمات ارائه می دهند که در دسته شرکت دانش بنیان قرار می‌گیرند.

معاون پژوهش فناوری و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اشتغالزایی مرکز رشد این دانشگاه برای ۳۵۰ نفر ادامه داد: بخشی از پارک علم و فناوری ما حدود ۱۰ هکتار در پردیس کرج در حال راه اندازی است. یک بخشی نیز طی تفاهم نامه‌ای با شهر آفتاب و تولیت حضرت امام (ره) داریم که ساختمانی به مساحت ۲۰۰ هکتار برای استقرار شرکت دانش‌بنیان در اختیار در اختیار ما قرار دادند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار