۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۴
کد خبر: ۳۰۵۱۳۹

عطنا - هفته پژوهش که با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» و با هدف دستیابی به مرجعیت در علوم انسانی با تأکید بر سرمایه‌های فکری در چارچوب تعالیم الهی، از 18 تا 25 آذرماه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شده بود، با معرفی پژوهشگران و کارشناسان برتر به کار خود پایان داد.

در این مراسم که چندی پیش برگزار شد از استادان، پژوهشگران و کارشناسان برگزیده در آیین پایانی هفته پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر شد. در همین راستا عطنا به گفتگو با دکتر جواد شهلائی، پژوهشگر برتر دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی نشسته است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه عاشق دانشگاه و حضور در کلاس‌ها و تعامل با دانشجوها هستم، گفت: وقت‌هایی که دانشگاه تعطیل می‌شود روز بد من است، تمام روزهایی که دانشگاه باز است بدون استثنا در دانشگاه یا فضاهای دانشگاهی هستم، بیش از 40 سال در دانشگاه‌های کشور به ویژه در دانشگاه تبریز و علامه طباطائی بودم و در طول مدت خدمتگزاری هیچ کس بنده را جز دانشگاه و جامعه ورزش ندیده است.

شهلائی با اشاره به اینکه عملاً تمامی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها پژوهشگر هستند، عنوان کرد: در سال تحصیلی اخیر که پژوهشگر برتر از دانشکده‌ها انتخاب شدند برای اولین بار بود که این کار حسنه از سوی معاونت پژوهشی با توجه به سامانه‌های پژوهشی دانشکده صورت گرفت، این کار باعث ایجاد انگیزه می‌شود اما اگر این انتخاب همه سالانه مختص یک نفر باشد کار صحیحی نیست.

این پژوهشگر برتر دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی افزود: من از این انتخاب اطلاعی نداشتم و اگر قرار بود فرمی در این رابطه پرکنم این کار را انجام نمی‌دادم ولی در حال حاضر بسیار خرسندم و از حوزه معاونت پژوهشی تشکر می‌کنم.

وی در خصوص انجام کارهای پژوهشی بیان کرد: اگر کار پژوهشی کاربردی باشد بیش از یک یا دو کار پژوهش در سال نمی‌توان انجام داد مگر اینکه آن را هم به صورت تجاری کنیم و با برگزاری کارگاه‌های مختلف امتیازات لازم را برای پژوهشگر برتر کسب و یا بتوان از مزایای خاص حوزه معاونت پژوهشی استفاده کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه گفت: من طالب این کار نیستم ولی سیاست پژوهشی برخی از دانشگاه‌های کشور به همین صورت است و برای اولین بار بود که در دانشگاه علامه طباطبائی به یک روش حسنه این انتخاب‌ها صورت گرفت.

شهلائی با بیان اینکه حدود 2 کتاب در دست تألیف و ترجمه دارم که در سال‌های آتی به چاپ می‌رسد، گفت: در مدت زمان 7 سال حدود 102 مقاله علمی پژوهشی، بیش از 140 مقاله همایشی، 11 کتاب تألیفی و ترجمه و 4 طرح تحقیقاتی انجام دادم.

وی اظهار کرد: مسائل سیاسی و اقتصادی حاکم بر دانشگاه‌ها و جامعه یک مقدار بازدارنده است اما با این حال دانشگاه علامه با توجه به قدمتی که دارد و شروع کار از سال 1362 فعالیت‌های زیادی در آن صورت گرفته و باید از روسای محترم دانشگاه از جمله دکتر محسن خلیجی اسکویی، دکتر نجفقلی حبیبی، صدرالدین شریعتی و دکتر عبدالله معتمدی که زحمات زیادی را کشیدند تشکر کرد.

این پژوهشگر برتر دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در پایان اظهار کرد: از زمان دکتر حبیبی به مفهوم واقعی، دانشگاه علامه طباطبائی که پردیس مرکزی است شروع به فعالیت کرد وگرنه به صورت پراکنده بود و  اعضای محترم دانشکده‌ها آن‌چنان همدیگر را نمی‌شناختند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار