۲۵ تير ۱۴۰۲ ۰۷:۴۰
کد خبر: ۳۰۵۰۹۳

عطنا - هفتمین سمینار تخصصی کرسی یونسکو با عنوان «بررسی نقش بالقوه استقرار انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ برای کاهش تغییرات آب و هوا» به همت دکتر علی‌اصغر کیا، رئیس دانشکده ارتباطات و رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو دانشگاه علامه طباطبائی و امید مهدوی، مدیراجرائی کرسی، به صورت مجازی برگزار شد.

این وبینار با هدف بررسی نقش بالقوه استقرار انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ برای کاهش تغییرات آب و هوا و بحث در مورد علم اساسی و ژئوفیزیک در پس این فناوری‌ها، اثرگذاری بر روی کارشناسان از جمله دانشمندان، محققان، مربیان، سیاست‌گذاران و متخصصان فعال در زمینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، دیجیتالی‌سازی، ژئوفیزیک و زمین‌شناسی و ایجاد فرصت برای پیوند شبکه بزرگ کرسی‌های یونسکو و سایر مراکز فعال در این زمینه‌ها،‌ برگزار شد.

در این سمینار تخصصی که با حضور کارشناسانی از کشورهای عضو یونسکو همچون ایران، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، برزیل، کانادا، مصر و هند برگزار شد؛ به موضوع تغییرات اقلیمی به عنوان یک چالش جهانی پرداخته شد که نیازمند اقدام فوری همه بخش‌های جامعه از جمله بخش انرژی است.

کارشناسان در این وبینار تحقق برنامه‌هایی همچون: شناسایی روندهای آتی، فرصت‌های جدید و بررسی تأثیر و چالش‌های استقرار انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ و دیجیتالی‌سازی در کاهش تغییرات آب و هوا را بسیار مهم دانستند و در ادامه به موضوع استقرار این نوع انرژی‌ها به عنوان یک استراتژی کلیدی برای کاهش تغییرات آب و هوایی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش بهره‌وری انرژی پرداختند.

شرکت کنندگان همچنین تاکید کردند که دستیابی به اهداف اقلیمی و اطمینان از انرژی قابل دسترس و مقرون به صرفه برای همه مستلزم تحول دیجیتالی و پایدار سیستم انرژی است. این تحول باید شامل نصب پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های تجاری و عمومی، استقرار پمپ‌های حرارتی و جایگزینی خودروهای سوخت فسیلی با وسایل نقلیه بدون آلایندگی باشد.

در بخش دیگری از این وبینار کارشناسان، دیجیتالی شدن سیستم انرژی را عاملی برای موفقیت آمیز کردن این انتقال و بهبود زندگی روزمره از طریق دستگاه‌های هوشمند دانستند و تأکید کردند با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های دیجیتال، می‌توان مصرف انرژی را بهینه کرد، فقر انرژی را کاهش داد و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در اولویت قرار داد تا گام‌های مهمی به سوی آینده‌ای پاک‌تر و سبزتر برداشته شود.

در این وبینار کارشناسان ابراز امیدواری کردند با تسهیل همکاری بین کارشناسان، به ویژه مراکز رده 2 یونسکو و کرسی‌های یونسکو در این زمینه و به اشتراک گذاشتن نتایج شیوه‌ها و عملکردهای موفق حاصل استقرار انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ و دیجیتالی‌شدن در کاهش تغییرات آب و هوا، گام‌های مهمی برداشته شود.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار