۲۰ تير ۱۴۰۲ ۰۸:۱۱
کد خبر: ۳۰۵۰۷۸

عطنا - نهمین جلسه از دوره دوم نشست‌های کتاب‌خوانی نقادانه در روز 19 تیر از ساعت 3 الی 5 به صورت مجازی برگزار شد. این سلسله نشست‌ها با همت مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه علامه طباطبائی و همکاری دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری برگزار می‌شود. در این جلسه به مناسبت 14 تیر روز قلم و 18 تیر، روز ادبیات کودکان و نوجوانان ابتدا سایت ایبنا (خبرگزاری کتاب ایران) معرفی و سپس با خانم زهرا شریفی دانشجوی ارشد مشاوره خانواده که به تازگی در بخش ادبیات کودک و نوجوان سایت ایبنا یادداشت‌های برای معرفی کتاب کودک دارند، مصاحبه به عمل آمد.

در بخش اصلی نشست به بحث در مورد کتاب دروغ هایی که به خود می گوییم نوشته جان فردریکسون و ترجمه علیرضا منشی پرداخته شد.

از نظر فردریکسون رنج ما ناشی از واقعیتهایی است که از آن می گریزیم و به جای زندگی مبتنی بر واقعیت به خیالبافی هایی پناه می بریم که ما را از حقیقت زندگی دور می کنند. این واقعیتها را دیگران می بینند در حالی که ما چشمان خود را به آنها می بندیم. مثلا مادری می داند که فرزند بیش فعالش نقصان توجه دارد. اما به گونه ای بر اساس آرزوهایش با او رفتار می کند و از او می خواهد تمرکز و دقت بیشتری داشته باشد. او مدام با آرزو و خیال فرزندی با دقت زندگی می کند و دروغ گفتن به خودش موجب رنجی می شود که ناشی از فاصله گرفتن وی از حقیقت زندگی است. فردریکسون چاره این رنج را دست کشیدن از خیال و پذیرش واقعیت زندگی می داند. امری که موجب می شود مادر این کودک فرزندش را بهتر بپذیرد و او را با همین واقعیت دوست بدارد.

این جلسات هفتگی با مدیریت خانم دکتر آسیه شریعتمدار، دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود و در هفته آتی در تاریخ 26 تیر در همین ساعت با نقد کتاب پروانه‌ای روی شانه، نوشته بهنام ناصح، و با آدرس (https://meeting.atu.ac.ir/ch/consulting) ادامه خواهد داشت.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار