۱۷ تير ۱۴۰۲ ۰۸:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۰۶۲

عطنا - قصد طرح چند پرسش را دارم تا اگر دیگر محققان تمایل داشتند، بحث شود.

۰۱ سیاست در ذات اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین از ادیان ابراهیمی نهفته است، اما  فلسفه سیاسی اسلام و  قدرت در اسلام با آن چه امروزه در جامعه تحت عنوان سیاست زدگی و سیاسی کاری مطرح است، فاصله زیادی دارد.  

حال اولین پرسش این است  که برخی از اطرافیان  نزدیک پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم که بعضا  خود را در طراز امیرالمؤمنین هم می دانستند،  چگونه توانستند، فلسفه سیاسی امامت و رهبری سیاسی اسلام پس از پیامبر را با سیاسی کاری و سیاست زدگی لوث کنند و خود را مصداق جانشینی پیامبر بر مردم تحمیل کنند ؟ خواص دنیا گرا چه نقشی داشتند؟ ساکتین و بی تفاوت ها چه نقشی داشتند؟

۰۲ چرا و چگونه پس از قرار گرفتن امیرالمؤمنین در جایگاه اصلی و حقیقی خود و حدود ۵ سال حکمرانی ، آن همه جنگ های داخلی و آشوب های مرزی و فتنه های داخلی به آن حضرت تحمیل شد؟  و نهایتا به شهادت آن حضرت ختم شد.

۰۳ چرا از پس از حکومت ۵ ساله امیرالمؤمنین علی علیه السلام، هیچ یک از امامان شیعه که  منصوب خدا هستند، نتوانسند، حکومت تشکیل دهند؟ و در نهایت منجر به غیب کبری امام زمان سلام الله علیه شد؟

۰۴ چرا وقتی پس از حدود  هزار سال و اندی در ایران امام خمینی به عنوان نسلی از همان نسل غدیر براساس فلسفه سیاسی اسلام ، رهبری و  قدرت و عظمت اسلام را در قالب نظام‌ جمهوری اسلامی ایران محقق ساخت و عینیت بخشید ، در طول این حدود ۴۵ سال  تمامی  قدرت های  شرق و غرب و فتنه گران داخلی و معاندین و منافقین و  ... همه وهمه دست در دست یگدیگر با نظام جمهوری اسلامی ایران  به مخالفت و مبارزه برخاستند و نمی خواهند قدرت سیاسی اسلام با محوریت امامت موفق شود؟

۰۵ چرا و چگونه است که  امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران، عملکرد برخی مسئولین موثر و کارکرد برخی قوا و نهادهای تأثیر گذار و سخن و عمل برخی خواص  همسو و در جهت سیاست های کلان جامعه که به تصویب رهبری می رسد و ابلاغ می شود ، نیست .

چرا فلسفه سیاسی قدرت و حکومت برای اغلب  مردم در لایه های اجتماعی ، در روشنفکران ، در برخی دانشگاهیان،  در برخی کارگزاران تحت تاثیر  سیاست زدگی خواص و بی دانشی عوام قرار گرفته است؟ چرا رهبری عزیز  اگر چه مقتدرند ، اما مظلوم قرار گرفته اند؟ سهم و نقش دوستداران و محبان و طرفداران ولایت در این مظلومیت و... چه قدر است؟ چرا برخی بجای این که برای رهبر هزینه شوند از رهبری برای خود هزینه می کنند؟

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی دهاقانی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار