۱۳ تير ۱۴۰۲ ۰۸:۰۹
کد خبر: ۳۰۵۰۵۹

عطنا - رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از حرکت این دانشگاه به سمت مهارت آموزی خبرداد و گفت: دو ترم کارورزی به دکتری روانشناسی این دانشگاه اضافه شد.

عبدالله معتمدی با اشاره به حرکت دانشگاه علامه طباطبائی به سمت مهارت آموزی در بازنگری دروس گفت: در همه دانشگاه هایی که دارای هیات ممیزه هستند، امکان بازنگری برنامه درسی وجود دارد و دانشگاه ها می توانند برنامه های درسی را بازنگری کرده و برنامه های درسی جدیدی را نیز به وزارت علوم پیشنهاد دهند، این کار مرتب در دانشگاه علامه طباطبایی انجام می شود.

وی ادامه داد: در بازنگری دروس یکی از محورهای دانشگاه این است که به سمت مهارت آموزی حرکت کند به این صورت که یا دروس مهارتی ارائه دهد، یا دورس عملی را افزایش داده و یا دروس کارورزی را اضافه کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با مهر افزود: از این رو در برنامه درسی روانشناسی در دوره دکتری دو ترم کارورزی اضافه شده است و در کارشناسی ارشد یک ترم کاروزی و در دوره کارشناسی جدول دروس مهارتی را ارائه کرده ایم.

 اخیرا در جلسات ۹۵۴ و ۹۵۹ شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی دو مصوبه مهم تصویب شد. نخست اینکه مقرر شد بسته درسی مهارتی اشتغال‌پذیری یا کارآمادگی با هدف توجه ویژه به تدوین برنامه‌های درسی با مهارت‌های شغلی مورد نیاز مشتمل بر حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ واحد درسی در کنار بسته دروس عمومی و تخصصی و پایه و اختیاری در دوره کارشناسی لحاظ شود.

در این بسته که قرار است به صورت الزامی ارائه شود. ترجیحاً رشته‌هایی که نظری هستند ۶ واحد مهارتی و رشته‌هایی که عملی هستند ۱۵ واحد مهارتی خواهند داشت.

انواع آموزش‌هایی که در این ۳ تا ۱۵ واحد مورد نظر است شامل چهار نوع آموزش است. یکی آموزش‌های کاربینی که هم‌اکنون هم در حال اجراست. دوم آموزش‌های کارآموزی و سوم آموزش‌های کارورزی که در قالب آموزش در زیست بوم پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد (اینترن‌شیپ)، آموزش در واحدهای صنعتی (اکسترن‌شیپ) و آموزش در پودمان های دانشگاه‌های مهارتی ارائه خواهد شد. نوع چهارم مهارت های نرم شغلی و کارآفرینی است.

پیش‌بینی در کاربینی این است که درسی ۳۲ ساعتی تدوین شود که حداقل هشت ساعت آن در محیط‌های کار گذرانده شود.

دوره‌های کارورزی در واحدهای صنعتی و شرکت های فناور نیز برای دانشجویانی است که یک نیمسال تحصیلی قرار است آموزش مهارتی در صنعت بگذرانند. در این دوره لازم است که حتما یک مدرس حرفه ای در کنار دانشجو باشد و بر فعالیت‌های وی نظارت کند.

در برخی موارد مشکل اشتغال مربوط به بی‌مهارتی دانشجویان در کارهای تیمی و مهارت های نرم شغلی است و در این راستا، آموزش مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی در دستور کار قرار گرفته است.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم
کتاب چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی منتشر شد:

کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم

کتاب«چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی»جدیدترین اثر دکتر هادی خانیکی با گردآوری وتدوین حبیب راثی تهرانی، با نگاهی ارتباطی به بیماری کرونا، به‌تازگی ازسوی مرکز نشر دانشگاهی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار