۱۱ تير ۱۴۰۲ ۰۷:۳۲
کد خبر: ۳۰۵۰۴۶

عطنا - رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از توافق با دانشگاه های سوریه و لبنان برای تقویت دوره های آموزش زبان فارسی خبر داد و گفت: در راستای تفاهم با مسوولان آموزش عالی ۲ کشور، ۱۰ دانشجوی برتر زبان فارسی دانشگاه های سوریه و لبنان برای یک ترم در ایران و دانشجویان ایرانی رشته زبان عربی نیز به مدت یک ترم در دانشگاه های این کشورها تحصیل می‌کنند.

عبدالله معتمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره دستاوردهای سفر به سوریه و لبنان اظهار داشت: این سفر به همراه هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه های اصفهان، فردوسی مشهد و دانشگاه بین اللملی امام خمینی(ره) قزوین در راستای گسترش مناسبات علمی به عنوان یک ماموریت ملی انجام شد.

وی با بیان این که در این سفر از سه دانشگاه در سوریه و سه دانشگاه در لبنان بازدید شد، افزود: در این سفر به توافقات خوبی در جهت کمک به جامعه علمی ۲ کشور دست یافتیم. همچنین درباره تبادل استاد و دانشجو، گسترش تحقیقات علمی مشترک و کمک به اعضای هیات علمی دانشگاه های سوریه که بتوانند مقالات پژوهشی خود را برای نشریات علمی ایران ارسال کنند، بحث و گفت و گو شد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از دستاوردهای این سفر را تقویت آموزش زبان فارسی در دانشگاه های سوریه و لبنان اعلام کرد.

معتمدی یادآور شد: در دیداری که با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی سوریه داشتیم، درباره راه‌های تقویت روابط و همکاری مشترک در بخش های آموزش عالی و آموزش پزشکی گفت و گو و توافق شد و مقرر شد کمیته‌های مشترکی برای پیگیری و فعال‌سازی برنامه اجرایی تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین طرفین با هدف افزایش همکاری‌ها تشکیل شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی برگزاری بازدیدهای مشترک دانشجویان و استادان دانشگاه های ایران، سوریه و لبنان برای شرکت در فعالیت‌های علمی و فرهنگی و برگزاری دوره‌های آموزشی در ایران و همچنین در دانشگاه‌های سوریه و لبنان به ویژه برای دانشجویان و استادان گروه‌های زبان فارسی را از دیگر محورهای مورد بررسی با مسوولان آموزش عالی این کشورها بیان کرد.

وی به بازدید هیات ایرانی از دانشگاه های حلب و حمص در سوریه اشاره کرد و گفت: در این بازدید از آمادگی دانشگاه علامه برای پذیرش استادان دانشگاه‌های سوریه در قالب دوره های پسادکتری گفت و گو شد. همچنین امکان استفاده از ظرفیت نشریات علمی ایران برای ارسال مقالات استادان و دانشجویان دکتری دانشگاه های سوریه توافق شد تا استادان و دانشجویان بتوانند مقالات خود را به زبان های فارسی، انگلیس و عربی، با رعایت ضوابط هر نشریه علمی برای ما ارسال کنند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی همچنین از آمادگی این دانشگاه برای کمک به تقویت دوره های آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های سوریه و لبنان خبر داد و گفت: درباره تبادل دانشجویان زبان فارسی و عربی دانشگاه های دو طرف، مذاکراتی انجام شد که قرار است در هر دوره، ۱۰ دانشجوی برتر زبان فارسی دانشگاه های سوریه و لبنان برای یک ترم در ایران تحصیل کنند و دانشجویان ایرانی رشته زبان عربی نیز به مدت یک ترم در دانشگاه های سوریه تحصیل کنند.

هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت به همراه روسای دانشگاه های علامه طباطبائی، فردوسی مشهد، اصفهان، بین المللی امام خمینی (ره) قزوین طی سفر چهار روزه در روزهای ۲۲ تا ۲۵ خردادماه به سوریه و لبنان از دانشگاه‌های دمشق، حلب، دانشگاه شام الخاصه، دانشگاه حمص، جامعه المصطفی (ص) و دانشگاه الاسلامیه، المعارف و دانشگاه ملی لبنان بازدید و با رئیس و مسوولان این دانشگاه‌ها دیدار و گفت و گو کردند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار