۱۰ تير ۱۴۰۲ ۰۷:۱۸
کد خبر: ۳۰۵۰۴۲

عطنا - فضای مجازی به وِیژه فضایی که در آن شبکه های اجتماعی قرار دارند و مردم روزانه از آن استفاده می کنند یک فضای بیکران و غیر  قابل توصیف بوده به گونه ای که انسان قادر به  درک میزان بزرگی آن نیست . تا به اینجا ما موارد کلی در این حوزه را برسی کرده ایم ، سوالی که پیش می آید این است که در چه زمان و چه مقدار افراد میتوانند در این فضا رشد کنند به خصوص در فضاهای تجاری که مورد نظر ما است.

در ابتدا بیاییم به صورت کلی بررسی کنیم که ویژگی بارز فضای مجازی و فعالیت های تجاری آن نسبت به فضاهای سنتی و تجارت های سنتی چیست ؟ نشانه ی بارز آن که همه ی افراد به آن معتقد هستند میزان مخاطب آن است برای مثال شما فروشگاهی را در مرکز شهر تصور کنید که با توجه به میزان رفت و آمد افراد در آن منطقه بسیار برای جامعه و تجارت سنتی با ارزش است ولی باز تعداد محدودی از آن دیدن می کنند زیرا هم محدودیت مکانی وجود دارد و هم محدودیت زمانی برای مثال فروشگاهی در تهران وجود دارد ولی مردم شهر مشهد نمی توانند از آن دیدن کنند چون محدودیت جغرافیایی وجود دارد و از طرفی فروشگاه در هر جایی که قرار داشته باشد محدودیت زمانی دارد و تا ساعتی محدود میتواند خدمات و محصولات خود را به مشتریانش ارائه دهد.

ولی در فضای مجازی و تجارت های مجازی این دو معقوله کاملا شکسته شده اند و شما می توانید هر روز و هر ساعتی و هر جای کره ی زمین بتوانید محصولات خود را به سایر مردم کشور و یا حتی جهان ارایه دهید و این ویژگی سرعت رشد شما را چند برابر می کند تا بتوانید با سرعت بیشتری رشد و پیشرفت کنید برای مثال فردی را در بازار در نظر بگیرید که 40 سال طول کشیده تا به این نقطه ای که اکنون در آن قرار دارد برسد ولی شما با استفاده از همین ابزار قدرتمند می توانید مقدار زمان خیلی کمتری به این موفقیت دست یابید زیرا مولفه هایی که در گذشته مانع شما برای دیروز میشد دیگر وجود ندارد و اصالت آن ها برای تجارت های نوین فاقد معنای خود هستند .
 
و اما سوال اصلی این است که در این فضا آیا همه به یک اندازه رشد و پیشرفت می کنند؟ چه مواردی نیاز است که افراد بتوانند خود را فردی موفق در بین اجتماع افراد موفق این حوزه ببینند . پاسخ به این سوالی قطعا خیر است زیرا  همه ی افراد به یک شکل فعالیت نمی کنند و در مقابل مشکلات به صورت یکسان واکنش نشان نمی دهند ، و مورد بعدی این است که یکی از مهم ترین مواردی که همه ی افراد بایستی رعایت کنند این است که باید در کارشان از عنصر خلاقیت استفاده کنند شما بایستی یا جز اولین نفر های این شبکه های اجتماعی باشید ، و یا اگر جز اولین نفر ها نیستید قطعا باید کارتان نسبت به رقبای خودتان متفاوت و با چاشنی خلاقیت همراه باشد که بتوانید رنگ و بوی محتوای متفاوتی نسبت به سایر رقبای خود داشته باشید .

شما با یک نگاه کلی به این فضا متوجه می شوید که افرادی وجود دارند که نه تنها جز اولین نفر ها نبودند ، بلکه تخصص لازم را نیز نداشته و صرفا با خلاقیت جدید توانسته اند رشد چشم گیری در این فضای بیکران و عالی داشته باشند  . پیشنهاد من به شما این است سعی کنید در ابتدا رقبای خود را در هر حوزه ای که فعالیت می کنید برسی کنید و در مراحل بعد سعی کنید تا متغییر های مختلف همراه با خلاقیت را وارد کار و حوزه ی فعالیت خود کنید این امر نه تنها سبب رشد شخصیتی شما از نظر خلاقیت می شود بلکه باعث می شود شما مخاطبان بیشتری جذب کنید و کاری که در حال انجام دادن آن هستید در مقابل سایر افراد دیگر و رقیبان خود دارای رنگ و روحی متفاوت میشود ، شما تنها با رعایت کردن همین موضوع ساده همراه با استمرار و تداوم می توانید حتی افرادی که به ظاهر قدمت بیشتری نسبت به شما دارند را شکست و از کنار ها گذر کنید و به شماره یک بازار خود تبدیل شوید.
 
نویسنده: حسین علائیان، دانشجوی مطالعات ارتباطی، دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار