۰۷ تير ۱۴۰۲ ۰۸:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۰۳۸

عطنا - برنامه بین‌المللی بزرگداشت جشن عید غدیر توسط دانشجویان افغانستانی دانشگاه علامه طباطبائی، در چارچوب یک نشست علمی بین‌المللی پیرامون «تمدن نوین اسلامی در محور گفتمان غدیر» در تاریخ 14 تیرماه با حضور دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشکده اقتصاد این دانشگاه برگزار خواهد شد.

نشست علمی بین‌المللی پیرامون تمدن نوین اسلامی در محور گفتمان غدیر برگزار می‌شود

به گفته دکتر سید جمال الدین فرجی دبیر علمی این نشست و مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه، در این نشست رویکرد محرومیت‌زدایی در پیش گرفته شده است که چگونه با بهره‌گیری از مبانی اعتقادی، ارزشی و علمی که به نوعی با بحث غدیر ارتباط برقرار می‌کند به سمتی حرکت کنیم که به جامعه‌ای عاری از فقر و بی‌عدالتی برسیم.

فرجی جامعه هدف را در این برنامه مردم افغانستان دانست و گفت: در این نشست سعی کردیم از ظرفیت‌های موجود در فضای دانشگاه، دانشجویی، استادی و حوزه علمیه استفاده کنیم تا با دید جامعه نگرانه‌ای این مسئله بررسی بشود و در نهایت به هدف غایی که بحث محرومیت‌زدایی است، دست یابیم.

وی همچنین با بیان اینکه اولین بار است چنین برنامه‌ای برگزار می‌شود و عمده مهمانان آن افغانستانی‌ها هستند، عنوان کرد: با زنده نگه‌داشتن غدیر به هر نحوی می‌توان ولایتمداری و مباحث اعتقادی و ارزشی در جامعه را پابرجا نگه داشت. اگر قرار است در جامعه به سمت عدالت حرکت کنیم باید از مبانی تفکری و اعتقادی که ریشه در مبانی ارزشی ما دارد پیروی کنیم که یکی از این موضوعات کلیدی بحث غدیر است، غدیر در عمق جامعه اسلامی جا دارد.

مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه این برنامه می‌تواند سرآغازی برای گام‌های قوی‌تر باشد، گفت: تمدن نوین در جامعه اسلامی به دنبال تحقق عدالت است و این تمدن اگر بخواهد در جامعه‌ای مانند افغانستان رشد پیدا کند در گام اول بحث محرومیت‌زدایی و عدم عدالت باید مرتفع شود. به‌عنوان‌مثال خانم‌ها بخشی از جامعه هستند که اصلاً در افغانستان دیده نمی‌شوند و با محرومیت‌های علمی هم روبه‌رو شده‌اند همچنین از نظر اقتصادی نیز تحت‌فشار هستند و مواردی ازاین‌دست که باید برطرف شود.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار