۰۴ تير ۱۴۰۲ ۰۷:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۰۲۵

عطنا - علی انتظاری دبیر علمی همایش شهروند و اداره شهر که نخستین دوره آن، صبح دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ با حضور پژوهشگران، صاحب‌نظران و جمعی از مدیران شهری در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، اظهار کرد: باید مسیر طی شده در شهر را عوض کنیم تا گفتمان اجتماعی بر شهر حاکمیت داشته باشد نه گفتمان مهندسی. این مسأله موقعی اتفاق می افتد که بیشترین بودجه های شهرداری به امر گفتمان اجتماعی اختصاص یابد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: باید به سمت شهر اجتماعی برویم و لازمه ایجاد آن این است که ارزیابی درستی از گذشته داشته باشیم.

انتظاری ادامه داد: در این همایش تعداد ۱۴۰ مقاله ارائه شد که ۶۲ مقاله آن مورد تایید واقع شده است. بخشی از آنها در پنل های مختلف مطرح می شود و حتی بخشی از آن به مسائل اجرایی که مدیران شهری ارائه می دهند می پردازد.

دبیر علمی همایش شهروند و اداره شهر اضافه کرد: در این همایش در پنل ها تعداد مقالات زیاد نیستند و بیشتر بحث و گفتگو بین مدیران اجرایی و صاحب نظران و پژوهشگران اتفاق می افتد.

انتظاری گفت: باید همایش هایی داشته باشیم که مقالات ارائه شده در آن مسأله مند تر و مبتنی‌بر مسائل نظری که به حل مسائل کمک می کنند باشند و امیدواریم برای همایش بعدی محققین و پژوهش‌گران مقالاتی در باره اقدامات و مواردی که از ایجاد بیگانگی در شهر جلوگیری می کند ارائه دهند و مشخص کنند که با چه سازوکاری مشارکت را محقق و قوام محلات را ایجاد کنیم. در نهایت شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که امور اداری شهر را به مردم و حکمرانی شهرداری را مردمی کنیم.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار