۰۳ تير ۱۴۰۲ ۰۸:۳۳
کد خبر: ۳۰۵۰۲۰

عطنا - به مناسبت سالگرد شهادت چمران، مرد قلم و علم و عشق و دانشمند بی ادعای جهادگر ، کسی که از دل سنت برآمد، در  اقیانوس مدرنیته شنا کرد ، اما در آن غرق نشد ،  دوباره به خاستگاه و جایگاه سنت ایرانی ، اسلامی با جهت گیری جهادی و انقلابی اولیه خود بازگشت .  آلاف و اولوف وزارت دفاع دوران دفاع مقدس  را با خاک سنگر معامله نکرد و در نهایت ، با مدال سردار پرافتخار اسلام از قلم و زبان خمینی کبیر به معشوق خود ، پیوست. این روزها درگیری دیرین و تاریخی دو جبهه حق و باطل ، دارد به نقاط حساس و تعیین کننده خود می رسد و در مسیر رسیدن به خط پایانی  قرار گرفته است. می خواهم تحلیلی بر اساس  یکی معرفت وحیانی و دیگری  تجربه ۴۵ سال رویارویی  نیروهای اهریمن به رهبری نظام ليبرال دمکراسی آمریکایی و هم‌پیمانانش با نیروهای شیطان ستیز به رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران کوتاه به عزیزان و دوستان و صاحب نظران صاحب دل تقدیم کنم ، سالروز شهادت چمران، بهانه خوبی است. ابتدا نگاهی به آیات صریح قرآن می اندازیم .

۰۱ خداوند در قرآن با صراحت سنت خود را که پیروزی نهایی و جهانی حزب الله بر حزب الشیطان و حق بر باطل است، را با ندای رسا و شفاف و قدرتمندانه در آیات مکرری اعلام فرموده است. صرفا به عنوان نمونه  به ۲ مورد آن اشاره  می شود . یکی ،کتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌسوره مجادله ایه ۲۱
 و دوم، وَمَن يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذينَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ﴿۵۶﴾ مائده
دقیقا این آیات در برابر قلدری و سرکشی و احساس ربوبیت فرعون های تاریخ آمده است.

۰۲ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران برآمده از آن ، در دو سنت ایرانی،  اسلامی با رهبری مردی از جنس و نسل انبیاء  الهی ، شکوفا شد و به ثمر رسید و علی رغم همه ی اراده قدرت های شیطانی جهانی و منطقه‌ای در سرکوبی آن ، اکنون به قدرت اول منطقه و قدرت تعیین کننده در معادلات سیاسی جهان‌ و روابط بین الملل تبدیل شده است.

۰۳ استقامت،  ایمان ،جهاد همه جانبه ملت ایران با رهبری امام خمینی و امام خامنه ای با وجود همه ی تلخی ها ، شهادت ها ، سختی ها،  محدودیت ها، تحریم ها و تحریف ها ، اما امروز و در دولت  سیزدهم یکی یکی  نتایج و میوه های خود را نشان  می دهد. بلی خیلی مهم و تعیین کننده است که سکان قوه مجریه  به دست چه شخصیتی و با چه تفکری باشد. مردی که خسته و ناتوان از جهاد علمی و عملی  است و با  مدل  حکمرانی انقلابی  خمینی  کیلومترها فاصله داشت و عزت خود و مردمش را در ذلت با سازش و همنوایی با آمریکا آن شیطان  بزرگ جست و جو می کرد ، همانند ۸ سال دولت  آقای روحانی،  یا مردی پرتلاش ، خستگی ناپذیر، صادق ، مردمی ،که می کوشد تا بر اساس نظام حکمرانی خمینی و خامنه ای عمل کند. ضمن تعامل حداکثری با جهان و از جمله با آمریکا ، عزت و قدرت خود و مردمش را در خودباوری،  نگاه به درون ، و تکیه بر هویت و فرهنگ ایرانی ، اسلامی و انقلابی می داند.

۰۴. سناریوی آمریکا برای شکست  روسیه و تضعیف و تسلیم چین به بن بست رسید.  نتیجه ۷۵ سال جنایت رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل، سبب  شکل گیری قدرت جدید مقاومت منطقه ای از نوار غزه تا جنوب لبنان و بیروت شد و موجودیت رژیم صهیونیستی را به  صورت جدی  در خطر اضمحلال کامل قرار داده است.

۰۵ عربستان که شاه کلید آمریکا در منطقه بود ،سران و حاکمانش قفل بسته خود را باز کردند  و فهمیدند آمریکا چه کلاه گشادی در باتلاق یمن سر آنان گذاشته است، امروز به متحدی همراه و همسایه ای بی آزار و شریکی راهبردی تبدیل شده است.

۰۶ مقر اصلی سازمان منافقین خلق پس از ۴۲ سال ترور و خشونت و شرارت و کشتن ۱۷ هزار ایرانی بی گناه  از ۳۰ خرداد  ۱۳۶۰ تا کنون ، تعطیل و کادر های اصلی آنان در آلبانی دستگیر شدند . منافقین هم به ته دره سقوط رسیدند.

۰۷ آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه ، شکست خورد، در حالی که این روزها رئيس جمهور ایران در  بیخ گوش آمریکایی ها در آمریکای لاتین،  در حال تقویت روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین است.و  آمریکا در آفریقا هم منزوی شده است. ایران روز به روز قله دیگری را فتح می کند و این ها و دبگر موارد همه نشانه قدرت نمایی خداوند در حمایت از مستضعفین و غلبه آنان بر مستکبرین است. رهبری عزیز نظام و دیگر کارگزاران خمینی صفت  ثابت کردند تخصصشان،  عبور از بحران و تبدیل تهدید به فرصت است.

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی دهاقانی،  عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی، چهارشنبه ، ۳۱ خرداد  ۱۴۰۲

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار