۰۳ تير ۱۴۰۲ ۰۷:۵۱
کد خبر: ۳۰۵۰۱۷

عطنا - در کشور ما ایران با گسترش فناوری و تکنولوژِی به ویژه فضای بیکران و پهناور فضای مجازی آینده ای درخشان را برای استفاده کنندگان از این حوزه تصور میشود ، این فضا های تخصصی به ویژه فضاهای تجاری هر کدام موقعیت و فضای مربوط به خود را دارند .در این مقاله به خصوص به تعدادی از این تجارت ها می پردازیم .

مورد اول فعالیت تجاری در فضای وب است . فضای وب از فضاهایی به حساب می آید که در ایران نسبت به سایر موارد قدمت طولانی تری داشته باشد . همواره در طی سالیان های گذشته به ویژه دهه ی گذشته به دلیل ارتباط مردم با سایت های مختلف و استفاده ی روزانه ی افراد از آن سبب شد تا این فضا یک فضای بکر تجاری و اقتصادی برای جویدگان تجاری باشد درست است با گذشت زمان و استفاده کردن کمتر مخاطبان از این فضا ولی درحال حاضر نیز یک پل بسیار قوی برای جلب اعتماد مخاطبان برای خرید های خود هستند . صاحبان مشاغل هنوز که هنوزه برای اعتماد بیشتر مخاطبان خود از این فضا استفاده می کنند و پیشنهاد من به شما این است که جدای استفاده از فضاهای تجاری مختلف دیگر این فضا را نیز برای تجارت خود در نظر بگیرید .

موردم دوم فعالیت های تجاری که امروزه بسیار پرطرفدار بوده فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است تفاوت شبکه های اجتماعی و شبکه های وب در این است که در شبکه های اجتماعی ارتباط دوسویه میان کاربر و تولید کننده محتوا وجود دارد ولی در رابطه با شبکه های تحت وب افراد به هیچ عنوان نمی توانند مانند شبکه های اجتماعی ارتباط دوسویه داشته باشند و هماهنند آن ها به راحتی در مباحثات و تعاملات موارد تحت وب شرکت و تعامل کنند و در فضای تجاری نیز ، شبکه های اجتماعی به دلیل راحتی دسترسی افراد به محتوا و همچنین آسان بودن ارتباط برقرار کردن افراد با سازنده و محتوا ، میزان فروش و همینطور مناسبات تجاری با کیفیت و کمیت بالایی نسبت به فضای تحت وب انجام میشود و همینطور میزان برسی کیفیت و کارکرد های فعالیت های تجاری در این شبکه های اجتماعی نسبت به فضای وب راحت بوده است و امکان اصلاح استراتیژِی های بهتری می توانند انجام دهند .

مورد بعدی که از قدیمی ترین فضای شناخته شده است فضای پیامکی بوده و امروزه به عنوان پرهزینه ترین فضای الکترونیکی در فضای مجازی ایران به حساب می آید . از این روش شما تنها می توانید برای خرید مجد باشگاه مشتریان خود استفاده کنید زیرا امروزه این فضا برای خرید های اول مخاطبان فضای خوبی نیست و به شما پیشنهاد نمی شود این فضای به خصوص دارای هزینه های زیاد و همینطور میزان کارکرد پایین تری نسبت به 2 فضای قبلی در ایران شناخته می شود .

حال سوال این است که برای فعالیت کدام از این فضا ها مناسب است؟

جواب سوال هر سه مورد است زیرا این موارد به تنهایی تا حدود خاصی میتواند برای شما میزان فروشی را ایجاد کند و کار شما را سخت و دشوار و فعالیت فرسایشی برای شما ایجاد می کند . پیشنهاد من به شما این است که شما سعی کنید که از هر 3 فضا استفاده کنید زیرا این سه فضا میتوانند مکمل های خوب و عالی برای یکدیگر باشند تا شما را برای تجارتتان مستحکم سازند و روند راحتی را برای شما ایجاد می کنند برای مثال شما تجارتی را شروع می کنند بستر اصلی شما شبکه های اجتماعی است که شما در آن فعالیت می کنید و برای فروش محصولات و یا ارایه ی خدمات می توانید با ارتباط موثر با مخاطبانتان تعاملات سودمندی برای گسترش تجارت خود داشته باشید و در کنار آن از شبکه های تحت وب برای اعلام جشنواه ها ، اخبار مختلف و همینطور موارد مختلف تجاری را برای مخاطبانتان ارسال کنید وآن ها با خبر سازید در کنار آن میتوانید از سیستم پیامکی خود استفاده کنید.

برای خرید مجدد مشتریان خود و یا اطلاع مجدد از جشنواره ی دیگر تا بتوانید میزان فروش بیشتری را برای خود وسازمان خود تجربه کنید ، همه ی این موارد اگر در کنار هم انجام شود می تواند میزان فروش شما را به اندازه قابل توجهی افزایش دهد و انجام این کار ها میزان فرسایشی شدن کارشما را نیز تا حدود زیادی جلوگیری می کند و شما می توانید با انرژی بیشتر کار خای خود را انجام دهید و کسب درآمد بیشتری برای خود و خانواده و همینطور تیم یا سازمان خود ایجاد کنید.
 
 نویسنده: حسین علائیان، دانشجوی مطالعات ارتباطی ، دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار