۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۱۴
کد خبر: ۳۰۴۹۹۹

عطنا - علی نصیری اقدم؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در سی‌امین همایش سیاست‌های پولی و ارزی، اظهار کرد: نرخ تورم کشور ناشی از عدم تطابق نقشه ارزی کشور با برنامه تجاری است که موجب رشد تولید نمی‌شود؛ بنابراین باید با در نظر گرفتن سیاست‌هایی برای مدیریت ترکیب تخصیص نقدینگی، از تولید حمایت شود تا حمایت از تولید نتیجه خود را در رشد اقتصادی نشان دهد.

وی افزود: بنظر می‌رسد کنترل رشد نقدینگی راهبرد مناسبی در شرایط رکود نباشد. راهبرد مناسب در چنین شرایطی هدایت نقدینگی در جهت رشد اقتصادی است تا از افزایش نرخ ارز و شوک‌های ارزی جلوگیری شود.

نصیری اقدم در پایان صحبت‌های خود گفت: نرخ ارز در اقتصاد ایران موجب ایجاد شوک‌های تورمی می‌شود و پس از آن تقاضای نقدینگی افزایش می‌یابد و منجر به رشد نقدینگی می‌شود؛ بنابراین نرخ ارز در رشد تورم عامل کلیدی است.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار