۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۲۱
کد خبر: ۳۰۴۹۹۷

عطنا - نکوداشت زنده‌یاد احمد گل‌محمدی، استاد سابق دانشگاه علامه طباطبایی در همایشی با عنوان «تاریخ‌شناسی در بحران؛ واقعیت یا توهم!» برگزار می‌شود.

این همایش از سوی گروه روش‌شناسی و تاریخ‌نگاری پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار خواهد شد که محورهای آن عبارتند از: «بحران معرفت‌شناسی، بحران روش‌شناسی، بحران کارآمدی و کارکردی و بحران مطالعات میان رشته‌ای». 

این همایش چهارشنبه 31 خرداد از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 17 و 30 دقیقه در پژوهشکده تاریخ اسلام به نشانی خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید عباسپور، خیابان برادران، کوچه شهروز شرقی، پلاک 9 برگزار می‌شود.

احمد گل‌محمدی استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ چشم از جهان فروبست.

احمد گل‌محمدی در سال ۱۳۴۷ در ارسباران (استان آذربایجان شرقی) به دنیا آمد. وی پس از گذراندن تحصیلات مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران پذیرفته شد و تحصیلات خود را تا دوره دکتری در این دانشگاه به اتمام رساند.

گل‌محمدی بعد از اتمام تحصیل به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی پذیرفته شد. وی در این دانشگاه عضو کمیته علمی بررسی وحدت و هویت ملی بود و فعالیت‌هایی همچون همکاری در تنظیم آیین‌نامه وظایف اعضای هیئت علمی پژوهشی، ویراستاری علمی مجموعه سخنرانی‌های هفته پژوهش، عضویت در شورای برنامه‌ریزی و کمیته شورای انتشارات دانشکده علوم سیاسی و عضویت در کمیته همایش تاریخ و علوم سیاسی و … را نیز داشت.

وی کتاب و مقالاتی به صورت تألیف و ترجمه از خود به یادگار گذاشت که از مهمترین آنها می‌توان به «کتاب جهانی شدن، فرهنگ، هویت»، «اسناد فداییان اسلام»، «چیستی، ‌تحول و چشم‌انداز دولت»، «ایران بین دو انقلاب اثر یرواند آبراهامیان»؛ «درآمدی انتقادی بر تحلیل سیاسی» اثر کالین‌ های؛ «درآمدی بر فلسفه تاریخ» اثر مایکل استنفورد؛ «معنا، فرهنگ و زندگی اجتماعی» اثر استوارت هال و... اشاره کرد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار