۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۴۷
کد خبر: ۳۰۴۹۸۸

عطنا - در این مقاله میخواهیم به صورت جزیی مقایسه ای بین دو فضای سنتی و آنلاین  انجام دهیم و این دو فضا را با یکدیگر مقایسه کنیم که بنده در هر دو تجربه ی فعالیت داشته و مزیت هر کدام نسبت به دیگری را خدمتتان عرض می کنم.

در بازار سنتی و فضای سنتی برای بحث تجاری و کسب و کار همواره برای ایجاد و شروع این فضا افراد نیازمند داشتن اعتبار هستیم و شما هرچقدر میزان اعتبار بالاتری باشید فرد موفق تری هستید. شما باید از اعتبار بالا و یا متوسطی برخوردار باشید تا بتوانید کار خود را پیش ببرید به قول بازاری های قدیمی شما باید دوره ی خاک خوری داشته باشید که در ابتدا بتوانید کار را یادگرفته و از این دوران برای خود اعتباری کسب کنید که خود این دوره سال های زیادی را شامل میشود ولی برای فعالیت تجاری در فضای مجازی شما نیازمند اعتباری مثل اعتبار در بازار نیستید ولی نیازمند اعتبار مخصوص به این فضا را دارید که به مراتب سریع تر از بازار سنتی میتوانید بدست آورید و مانند بازار سنتی زمان طولانی تری برای کسب این اعتبار نیاز ندارد.

مورد بعدی در مورد هزینه های تجارت در فضای سنتی در مقایسه با فضای مجازی است ، در فضای سنتی شما نیازمند سرمایه ی اولیه نسبتا زیاد برای شروع کسب و کار خود در این فضا هستید و برای جلوبردن موارد کسبو کار نیز هزینه های بیشتری نسبت به فضای مجازی باید پرداخت کنید برای مثال شما باید در فضای سنتی هزینه ی اجازه و یا مکانی که در آن می خواهید کسب و کار انجام دهید را پرداخت کنید ، باید هزینه های کارکنان بیشتری را نسبت به فضای مجازی پرداخت کنید ، باید هزینه های مربوط به فضای نگه داری محصولات را نیز پرداخت کنید ولی در فضای مجازی این نوع از هزینه های میتواند وجو نداشته باشد شما گاها نیازی ندارید که هزینه ی مکان تجاری خود را پرداخت کنید شما نیاز ندارید که هزینه گاها برای فضای تولید و نگه داری محصول فراهم کنید و هزینه های جاری ویا شروع کسب و کار به مراتب در فضای مجازی نسبت به فضای سنتی کمتر مشاهده میشود.

مورد بعدی در مورد هزیته ی تبلیغات است که در مقاله ی تبلیغات به آن به صورت جزیی پرداخت می شود ولی نوع تبلیغات نیز در این دو فضا متفاوت تر است و مزیت های مربوط به خود را دارند . به صورت کلی هزینه ی تبلیغات در سنتی با توجه به برخورد سنتی و استفاده از متغیر های سنتی برای تبلیغات بیشتر بوده تا هزینه ی تبلیغات در فضای مجازی ، برای مثال در فضای سنتی افراد برای تبلیغ کار خود در سطح خرد از ابزار هایی مانند تراکت استفاده می کنند که تولید تراکت در ابتدا هزینه ی برای افراد دارد و پخش آن نیز هزینه ی دیگری به همراه دارد و در رابطه با اثرپذیری آن نیز ، از اثرپذیری پایین تری برخوردار است . در موارد بعدی میتوان به پیامک های تبلیغاتی که سر کسب و کاردر فضای سنتی گاها انجام میشود . انجام این نوع تبلیغات هزینه ی بسیار بالایی دارد و کارایی کمی نیز دارد همانند خود شما که گاها پیامک تبلیغاتی برایتان اولین کاری که انجام میدهید پاک کردن آن است.

 مورد بعدی در رابطه با تبلیغات ایناست که در فضای مجازی شما می توانید در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه ی ممکن اقدام به تبلیغات محصول و یا خدمات خود کنید . تبلیغات در فضای مجازی شما می تواند جامعه ی هدف و مخاطبان خود را برای تبلیغات انتخاب کنید که امکان جذب مشتری ها و مخاطبان مربوط به صنف شما را بالا میبرد و همینطور میزان قیمت و هزینه ی افراد برای تبلیغ در این فضا نسبت به سایر فضاهای سنتی بیشتر بوده و کمک بیشتری به پوشش موارد تجای می کند .

مزیت آخر فضای مجازی نسبت به سنتی این است که شما با افراد بیشتری میتوانید تعامل داشته باشید و محدودیت مکانی ، محدودیت زمانی و یا ختی محدودیت فرهنگی مانع رشد و پیشرفت شما نمی شود ، شما در فضای سنتی محدود به انجام فعالیت در یک محدوده ی خاص هستید ولی در فضای مجازی مخاطبین شما کل ایران هستند که میتوانید با این افراد تعامل داشته باشید و محصولات و خدمات خود را به این افراد معرفی کنید ، در ادامه در رابطه با موارد تجاری جهانی بیشترگفته میشود ولی به صورت کلی شما با در اختیار داشتن این فضا دسترسی وسیع تری دارید که حتی میتوانید با سایر فرهنگ ها و مردم دنیا تعاملات تجاری نیز داشته باشید که در مقاله ی آخر فعالیت های مربوط به خود بنده بخشی از این موارد را برایتان مثال میزنیم که ببیند میتوانید حتی شما که در ایران هستید می توانید با سایر مردم دنیا ارتباط موثر در زمینه های فرهنگی ، سیاسی و به ویژه تجاری داشته باشید تا بتوانید کسب درآمد کنید.
 
حسین علائیان، دانشجوی مطالعات ارتباطی، دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار