۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲
کد خبر: ۳۰۴۹۵۴

عطنا - نشست رویکردهای انتقادی به فضای مجازی که علی اصغر کیا رئیس دانشکده علوم ارتباطات ریاست این جلسه را به عهده داشت، روز دوشنبه، ۱خرداد ۱۴۰۲ در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در ابتدا، مقاله وارونه نمایی مردم سالاری در رسانه غربی که توسط غلامرضا خواجه سروی، عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و علی خضریان ارائه شده بود ارائه شد.

خضریان گفت: بحث مردم سالاری و وارونه نمایی دینی انقلاب اسلامی در رسانه های غربی، را مورد بررسی قرار دادم؛ واقعیت این است که وقتی شما شاخص های مردم سالاری را بررسی می کنید، یک خلاء های نظری نسبت به مردم سالاری دینی و دموکراسی غربی وجود دارد که آن را بررسی نکرده ایم.

وی ادامه داد: اما در همین وضعیت موجود هم، سیاه نمایی یا وارونه نمایی که در رسانه های غربی نسبت به مردم سالاری دینی صورت می گیرد، آنقدر گل درشت بوده که قابل اثبات است.

وی افزود: شما به نتایج اندیشکده های غربی نسبت به حوزه‌ی مردم سالاری دینی و دموکراسی غربی در ایران با برخی کشور ها مانند عربستان، امارات، اردن مقایسه می کنید، متوجه می شوید که پارامترها و امتیازاتی که در این حوزه برای جمهوری اسلامی و رهبران اسلامی در نظر گرفتند، به گونه ای است که آن را در سطح پایین تری قرار دادند.

منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران نیز در رابطه با بررسی کیفیت زندگی نابینایان بعد از فیلترینگ فضای مجازی گفت: نابینا به کسی گفته می شود که نتواند به تنهایی کار خود را انجام دهد و حتما باید با تجهیزات خاصی صورت گیرد، اما فیلترینگ فضای مجازی چقدر می تواند بر زندگی این افراد تاثیر داشته باشد. با توجه به فراگیری ویروس کرونا و اهمیت فضای مجازی، این شبکه ها برای افراد نابینا بسیار موثر واقع شد.

وی ادامه داد: با فراگیری شبکه های اجتماعی، بسیاری از افراد نابینا نیز برای گذراندن اوقات فراغت، شغل و کتاب های صوتی نیز از این شبکه ها استفاده می کردند و افراد نابینا توانستند چیزهایی که نیاز دارند را از این فضا دریافت کنند، بسیاری از اشتغال هایی که در فضای مجازی ایجاد شد، با فیلتر شدن فضای مجازی زندگی افراد نابینا را تحت تاثیر قرار داد.

محبی با موضوع جهت گیری در فضای مجازی مقاله خود را ارائه داد، وی گفت: موضوعی که من انتخاب کردم جهت گیری های فرهنگی در فضای مجازی است، در این مقاله سعی کردم بین استفاده از شبکه های اجتماعی و همبستگی با افزایش یا کاهش اجتماعی، افزایش و کاهش اعتقادات مذهبی، فرد گرایی یا فرد شدگی و هویت در جامعه را مورد بررسی قرار دادم.

در پایان ارائه مقاله های برگزیده علی اصغر کیا، رئیس نشست، از حاضرین جلسه تشکر کرد و جلسه خاتمه یافت.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار