۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۵۳
کد خبر: ۳۰۴۹۵۲

عطنا - به همت دانشگاه علامه طباطبائی همـایش بین‌المللی «معـارف نبـوی و چالش‌های جهـان امروز» 21 و 22 خردادماه سال جاری از ساعت 8 تا 17 در دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار می‌شود.

همـایش بین‌المللی معـارف نبـوی و چالش‌های جهـان امروز برگزار می‌شود

این همایش در دانشگاه علامه طباطبائی با محوریت دانشکده الهیات و معارف اسلامی و همکاری دانشکده‌های تابعه دانشگاه و با حضور پژوهشگران، استادان، دانشجویان و علاقه‌مندان به موضوعات قرآن و حدیث از داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

از محورهای این همایش می‌توان به موضوعاتی از قبیل معارف نبوی، جامعه و اجتماع، معارف نبوی، سیاست و حاکمیت، معارف نبوی؛ اقتصاد و امور مالی، معارف نبوی و نهاد خانواده، معارف نبوی و علوم قرانی و معارف نبوی؛ ارتباطات و رسانه اشاره کرد.

این همایش رویکردی تحلیلی، تطبیقی و کاربردی دارد که در آن به بررسی معارف نبوی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، حقوقی و اخلاقی پرداخته و راهکارهای مناسب برای حل چالش‌های جهان امروز از منظر اسلام ارائه خواهد شد.

همـایش بین‌المللی معـارف نبـوی و چالش‌های جهـان امروز همچنین با هدف تبادل نظرات و تجارب بین پژوهشگران و صاحب‌نظران در زمینه معارف نبوی فرصتی خواهد بود تا نقش هم‌افزایی یک خرد جمعی را برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه امروز بازآفرینی و تقویت کند.

توسعه و ترویج فرهنگ صحیح اسلامی و نبوی در بین آحاد مختلف مردم جامعه، اثبات کارکرد و توانمندی معارف نبوی در حل بحرانی‌های نوین جهان امروز و آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین متدهای پژوهشی انجام یافته در علوم انسانی و معارف نبوی برخی از اهداف مطرح در این همایش است.

همچنین اهتمام ویژه اندیشمندان به ضرورت توسعه و ترویج علوم اسلامی و توسعه آموزش و پژوهش علوم انسانی، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی و دسترسی آسان علاقه‌مندان و صرفه‌جویی در هزینه و وقت پژوهشگران، توسعه و ترویج فرهنگ متمدن ایرانی اسلامی، جلب توجه صاحب‌نظران و سیاست‌گذاران بخش‌های مرتبط به اهمیت استفاده از معارف نبوی در تعلیم و تربیتی، بررسی آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و تربیتی در جامعه و ارائه راهبردهای نوین در این حوزه، ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه در زمینه تعلیم و تربیت صحیح و اسلامی و بهره‌گیری از نتایج کنفرانس در جهت بهبود سبک زندگی اسلامی از دیگر اهداف این همایش محسوب می‌شود.

امروزه با ظهور فرهنگ‌های نوین و تغییر در شیوه‌های سنتی زندگی و ناتوانی علوم نوین در حل بسیاری از مشکلات لزوم توجه به معارف نبوی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. برگزاری چنین نشست‌ها و همایش‌های تخصصی باعث خواهد شد تا اندیشمندان حوزه علوم انسانی اجتماعی ضمن به اشتراک گذاشتن رویکردها و منظرهای فکری خود در پرتو معارف نبوی به شیوه‌ای فعالانه ظرفیت‌های این حوزه را برای مواجهه با پدیده نوظهور به کار گیرند.

علاقه‌مندان تا 12 خردادماه فرصت دارند تا مقالات کامل خود را ارسال کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش مراجعه کنید.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار