۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۶
کد خبر: ۳۰۴۹۴۸

عطنا - وبسایت‌ها نقش مهمی در روابط عمومی دارند و در عصر دیجیتال امروز، این نقش پررنگ‌تر نیز شده است. وبسایت در هر سازمان خصوصی یا دولتی، یکی از اصلی‌ترین وسایل ارتباطی آن مجموعه است. به همین دلیل سایت به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در روابط عمومی شناخته می‌شود.

در سازمان‌های دولتی، وبسایت سازمان به عنوان یکی از معیارهای اساسی در ارزیابی عملکرد روابط عمومی مورد توجه قرار می‌گیرد. در سازمان‌های خصوصی و برندها نیز، وبسایت یکی از اصلی‌ترین رسانه‌های اجتماعی مورد توجه مخاطبین است و تلاش برای ارتقای آن موجب موفقیت بیشتر روابط عمومی می‌شود.
روابط عمومی‌ها برای انتشار اطلاعات و اخبار و ایفای نقش اطلاع رسانی، برای تعامل با مخاطبین خود و برای شناخت مخاطبین و به دست آوردن اطلاعات آنان از وبسایت‌ها کمک می‌گیرند. در ادامه چند روش استفاده از وبسایت در روابط عمومی را معرفی می‌کنم.

ارائه اطلاعات:
وبسایت بستری مناسب برای ارائه اطلاعات درباره خدمات و محصولات برند، وظایف و اهداف سازمان، دستاوردهای سازمان و داستان برند است. وبسایت‌ها به روابط عمومی‌ها این فرصت را می‌دهند تا از راهی حرفه‌ای و رسمی، اخبار، بیانیه‌های مطبوعاتی و مواضع سازمان خود را منتشر کنند. وبسایت بستری مناسب برای تولید و انتشار محتواهای روابط عمومی است؛ محتواهایی که با هدف آگاهی از برند، مسئولیت اجتماعی و ... منتشر می‌شود.

ایجاد اعتبار:
یک وبسایت با طراحی حرفه‌ای و محتوای به روز، دقیق و معتبر منجر به اعتبار برند و سازمان شما می‌شود. افراد در مواجه اول با برند یا سازمان شما به سراغ وبسایت شما می‌روند. هر چه قدر این وبسایت به نیازهای بیشتری از مخاطب شما پاسخ دهد و کاربری آسان‌تری داشته باشد، مخاطبین و منتقدین نظر مثبت‌تری نسبت به سازمان شما خواهند داشت. وبسایت شما با تولید خبرها و محتوای به روز و اصولی می‌تواند به یک منبع دست اول در حوزه کاری شما تبدیل شود و این موضوع مستقیما بر اعتبار برند شما تاثیر می‌گذارد.

مدیریت بحران:
یکی از وظایف اساسی روابط عمومی‌ها در حوزه مدیریت بحران است. از پیشگیری بحران تا مدیریت حین بحران و حتی مدیریت پس از بحران. برای این وظیفه روابط عمومی‌ها به ابزارهای ارتباطی معتبری همچون وبسایت نیاز دارند. اطلاع رسانی دقیق، انتشار اطلاعیه‌ها و گزارش‌هایی از روند حل بحران و انتشار بیانیه‌های مطبوعاتی از طریق وبسایت در روند مدیریت بحران به شما کمک می‌کند. متخصصان روابط عمومی می‌توانند از وب‌سایت برای ارائه به موقع اخبار، رفع شایعات و برقراری ارتباط استفاده کنند.

ارتباط با رسانه:
وبسایت‌ها می‌توانند با تولید خبر دست اول و با رعایت اصول حرفه‌ای خبرنویسی به منبعی برای روزنامه‌نگاران و رسانه‌هایی که به دنبال اطلاعات در مورد یک برند یا صنعت هستند تبدیل شود. متخصصان روابط عمومی می‌توانند برای تسهیل پوشش رسانه‌ای و ایجاد روابط با روزنامه‌نگاران، بیانیه‌های مطبوعاتی، بولتن‌های خبری و سایر منابع را در وب سایت خود ارائه دهند.

ارزیابی:
وب‌سایت بستری را برای متخصصان روابط عمومی فراهم می‌کند تا نتایج عملکردشان را ارزیابی کنند. با تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت، معیارهای تعامل و نرخ تبدیل، متخصصان روابط عمومی می‌توانند نحوه تعامل مخاطبانشان با برندشان را درک کنند و مبتنی بر داده‌ها تصمیماتی بهینه‌سازی استراتژی روابط عمومی خود بگیرند.

توجه به ارتباط دوسویه:
تعامل و ارتباط دوسویه یکی از مهم‌ترین اهداف روابط عمومی است پس در استفاده از هر یک ابزار ارتباطی باید این هدف را جست و جو کنید. وبسایت‌ها می‌توانند تعامل را آسان کنند مشروط بر اینکه راه‌های ارتباطی آسان و فعال، فرم‌های تماس، کامنت، پشتیبانی آنلاین و امکاناتی از این قبیل را در وبسایت خود فراهم کنید تا مخاطب بتواند با شما ارتباط داشته باشد و ارتباطی دو طرفه ایجاد شود.

دسته بندی دقیق مطالب، ارائه مطالب مورد نیاز مخاطبین هدف، ارائه کامل راه‌های ارتباطی و ... از جمله نکاتی است که رعایت آن شما را به یک ارتباط دوسویه می‌رساند. از وبسایت‌ها می‌توان برای تعامل با مشتریان، سرمایه‌گذاران، کارمندان، عموم مردم و جامعه و رسانه‌ها استفاده کرد. متخصصان روابط عمومی می‌توانند برای هر دسته از مخاطبین خود صفحات مطالب مجزا در نظر بگیرند.

به طور کلی، یک وب سایت ابزاری حیاتی برای متخصصان روابط عمومی است تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند، بحران‌ها را مدیریت کنند و اعتبار ایجاد کنند. یک وب سایت خوب طراحی شده و به روز می‌تواند دارایی ارزشمندی برای هر روابط عمومی باشد و نقش مهمی در موفقیت استراتژی‌های روابط عمومی ایفا می کند.

تا اینجا به شناختی از نقش وبسایت در روابط عمومی رسیدیم. اما این شروع سوال و دغدغه فعالان روابط عمومی است؛ این سوال که یک کارشناس یا مدیر روابط عمومی باید چه اطلاعاتی از وبسایت داشته باشد و چه مهارتی در این حوزه بداند تا بتواند از این ابزار ارتباطی به درستی استفاده کند. در شماره بعدی نشریه منتظر پاسخ به این سوال باشید.

نویسنده: کیمیا محقق، نشریه رسا

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار