۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲
کد خبر: ۳۰۴۹۴۵

عطنا - سالروز آزادی خرمشهر را پشت سر گذاردیم. کسانی که آن روزها را تجربه کرده اند، یادشان می آید وقتی خرمشهر پس از تقریبا یک ماه مقاومت با دستان  خالی در برابر ارتش تا به دندان مسلح  صدام سقوط کرد، آن روز ها هم مانند امروز، که خرمشهر هایمان هم سقوط  می کند و هم آزاد می شود، بودند عده ای که با سقوط خرمشهر فاتحه انقلاب را خواندند و بودند کسانی که سقوط خرمشهر را کلید فتح و پیروزی نهایی در جنگ دانستند، و ایستادند و پس از حدود ۱۹ ماه در کمتر از ۳ روز  آن روز  خرمشهر را آزاد کردند و امروز اسراییل را در مرزهای خود و آمریکا را در منطقه  محاصره کردند. تهرانی مقدم ها و سلیمانی ها و فخری زاده ها آن روز جوانان کم سن و سالی بودند که در آن پیروزی نقش داشتند و هم آنان بودند که به  مردان و قهرمانان ملی ما در امروز  تبدیل شدند.

رهبر معظم انقلاب ، آن مرد الهی و حکیم و مظلوم و  مقتدر در سوم خرداد ۹۵  فرمودند:   خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است.

اکنون که  ۷ سال از آن سخنان می گذرد ، معنای سخنان  ۷ سال پیش رهبری تیز بین  روشن شد و شاید باز هم خرمشهر ها در پیش باشد. جمله مشهور محمد جهان آرا فرمانده وقت سپاه خرمشهر که خود در میدان نبرد حضور داشت را شاید خیلی از ما ها شنیده باشیم که آن شهید فرموده بودند : بچه ها اگر شهر سقوط کرد ، آن را دوباره فتح خواهیم کرد، مواظب باشید ، ایمانتان سقوط نکند.*  و  امروز پس از حدود ۴۲ سال برخی ها ایمانشان به انقلاب و نظام سقوط کرد ، در نبرد خرمشهرهای دهه نود ، برخلاف نبرد  دهه شصت خرمشهر خیلی ها ایمانشان و باورشان به انقلاب و نظام و مردم و رهبری سقوط کرد و از خیمه انقلاب اسلامی به خیمه مخالفان و معاندان انقلاب اسلامی  رفتند. دلیل آن را باید در جمله معروف پیامبر اکرم پس از بازگشت از یکی از سریه ها پیدا کرد که آن حضرت فرمودند ، آفرین به قومی که از جهاد اصغر بازگشتند و جهاد اکبر را در پیش دارند و جهاد اکبر  را به مبارزه با نفس تعبیر  فرمودند.

در نبرد گرم و سخت جبهه خودی و دشمن و سرباز خودی و دشمن کاملا مشخص است ، اما در نبرد خرمشهرهای امروز که جامعه و دولتمردان و سیاسیون و روشنفکران  و آحاد جامعه در آن درگیر هستند ، جبهه خودی و دشمن و سرباز خودی  و دشمن ، به وضوح روشن نیست. در جبهه خرمشهرهای امروزین که فتنه های ۸۸ تا کنون و بویژه فتنه ترکیبی و جهانی شهریور ۱۴۰۱ ،از  نقاط عطف این درگیری ها در جبهه خرمشهرهای امروزین هستند. در جبهه خرمشهر دهه ۶۰ ، یک طرف صدام عفلقی و یک طرف رزمندگان اسلام به صورت کلاسیک و سنتی وجود داست که تشخیص و تمیز آن کار آسانی بود، اما صحنه نبرد خرمشهرهای امروزین ، دل ها ، افکار ، اندیشه ها ،  امیال و انگیزه ها است که همه درونی و پوشیده و پنهان در لایه های شناختی و روانی ما قرار دارد.  گاهی آن قدر خوشگل و زیبا اسلام را با اسلام،  انقلاب را با انقلاب،  امام را با امام ، رهبری را با رهبری ، مردم را با مردم ، تضعیف می کنیم و با آن مقابله می کنیم  که گاهی امر بر خود ما هم مشتبه می شود که نکند، راستی راستی ما یک یل مبارزه و قهرمان ملی بوده ایم و خود خبرنداشتیم؟!

به نام دفاع از انقلاب و نظام و امام و رهبری ، بر علیه همه ی آنها می شوریم، در جبهه خرمشهرهای امروزبن، کسی خود را سرباز دشمن نمی داند ، همه خیرخواه مردم و همه حامی مردم و دلسوز و سینه چاک و شیفته خدمت هستند.، اما از  دریچه اسلام آمریکایی،  عینک اسلام انجمن حجتیه ای ، نگاه  اسلام انگلیسی، رویکرد اسلام معاویه ای ، الفبای اسلام سکولار و خلاصه اسلامی که ریشه آن به سران کاخ سفید و آدم کشان حرفه ای تل آویو  می رسد.

از خداوند می خواهیم که به برکت خون شهدای آزادسازی خرمشهر، به ما توفیق دهد در نبرهای نرم افزاری و شناختی و جنگ نرم فرهنگی خرمشهرهای  امروز و آینده به قول شهید جهان آرا  ایمانمان سقوط نکند و  اشتباها در جبهه صدام قرار نگیریمو

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار