۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۰۵
کد خبر: ۳۰۴۹۴۲

عطنا - در جریان برگزاری نمایشگاه ارتباطات و روابط عمومی که به همت انجمن علمی - دانشجویی روابط عمومی برگزار شد، موسسات و سازمان های مختلفی حضور یافتند که یکی از آنها موسسه خیریه امین آراسته بود. آنچه در ادامه می آید مصاحبه نشریه رسا با این مسئولان این خیریه است.

گفتگو با مدیر روابط عمومی موسسه خیریه امین آراسته

خودتان را معرفی کنید.
امیرحسین احمدی (مدیر روابط عمومی موسسه خیریه امین آراسته) هستم.

از تجربه کاری خود برایمان بگویید.
بنده تجربه کار در موقعیت شغلی‌های کارشناس کمپین تبلیغاتی، کارشناس فروش، مدیر بازاریابی را داشته‌ام و این تجربیات کاری باعث شد من که بتوانم نسبت به مخاطب و جامعه، شناختی پیدا کنم و در نتیجه دیدی متفاوت از آنچه که در جامعه نسبت به روابط عمومی وجود دارد، داشته باشم.

تعریفی از روابط عمومی داشته باشید و اینکه شما به عنوان روابط عمومی این موسسه چه مسولیتی را بر عهده دارید؟
زمانی که صحبت از روابط عمومی می‌شود، اغلب انسان‌ها از سخنگوی سازمان یاد می‌کنند؛ در واقع شخصی که گزارش سازمان را ارائه می‌کند و در سطح بالاتر، رویدادی را برگزار کند. ولی براساس تجربه بنده، روابط‌عمومی گسترده‌تر و وسیع‌تر از سخنگوی سازمان بودن، است.

 مهم‌ترین تعریف مدرنی که از روابط عمومی وجود دارد، مدیریت نگرش، دید و احساس مردم نسبت به سازمان و برند است و اگر این فرآیند با موفقیت انجام شود دید جامعه نسبت به سازمان مثبت می‌شود، که این امر می‌تواند تاثیرات چشمگیر در تمام جنبه‌های سازمان داشته باشد.

سازمانی موفق است که مردم آن را دوست داشته باشند و این هدف روابط عمومی است که از طریق ابزارهایی مثل ارتباطات رسانه‌ای، ارتباطات درون و برون سازمانی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا، مدیریت حسن شهرت برند، مدیریت رویداد، پروژه مسئولیت اجتماعی، و... انجام می‌شود.

اگر مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی را ایجاد دیدی مثبت در جامعه قلمداد کنیم، ما در خیریه امین آراسته سعی می‌کنیم این نگرش را در تمام فعالیت‌های روابط عمومی سازمان منعکس کنیم و این مهم با شناخت مخاطبین، اعم از مددجویان و خیرین و شناخت ترندهای جامعه محقق خواهد شد تا فعالیت‌های روابط عمومی براساس ویژگی‌های خاص مخاطبین باشد که نتیجه این کار ایجاد دیدی مثبت در مخاطبین می‌شود.

از اقدامات خیریه امین آراسته بگویید.
در واقع خیریه امین آراسته به عنوان یک بنباد حامی اشتغال و توانمندسازی دانشجویان، همواره سعی کرده است با برگزاری انواع دوره‌های آموزشی، دوره‌های کوچینگ و کارآموزی به جوانان مستعد کم برخوردار این سرزمین کمک کند تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند و روابط عمومی خیریه امین آراسته نه تنها در شکل‌گیری این فرآیندها بلکه در ارائه آن‌ها به شکل محتوا به جامعه اثربخش است‌.

مصاحبه با مدیرعامل بنیاد امین آراسته 

لطفا خودتان را معرفی کنید؟
بنده یونس شیراوند، مدیرعامل بنیاد امین آراسته که از سال ۹۶ تاکنون در این بنیاد به عنوان خدمتگزار مشغول به فعالیت هستم.

در مورد مدارج تحصیلی خود  توضیح دهید.
لیسانس و فوق لیسانس بنده در رشته مدیریت برنامه ریزی بوده و سال ۹۳ مقطع دکتری را در رشته(DBA) مدیریت کسب و کار گذرانده‌ام و در حال حاضر به دلیل علاقه زیاد به حوزه مالی و اقتصادی، مشغول به گذراندن دوره CFA، همان خبرگان مالی هستم.

علاقه شما به حوزه مالی و اقتصادی و ارتباط آن را با شغلتان، چگونه می‌بینید؟
 همانطور که می‌دانید هر سازمانی برای بقا نیاز به منابع دارد که این منابع می‌تواند منابع مالی و انسانی باشد.

فارغ از لازم و ملزوم بودن هر کدام، عموما سازمان‌ها به واسطه توسعه منابع خود در مسیر رشد و شکوفایی قرار می‌گیرند و داشتن دانش مدیریت مالی قطعا به عنوان یک ابزار بسیار تاثیر گذار می‌تواند در رشد سازمان موثر باشد.

از سوابق کاری خود برایمان بگویید.
اگر بخواهم در مورد تجربه‌های شغلی خود، قبل از امین آراسته بگویم، اولین تجربه کاری بنده در سازمان هلال احمر به عنوان نیروهای حرفه‌ای حین دوران دانشجویی بوده که بعد از فارغ التحصیلی به مدت دو سال در امین آراسته به عنوان کارشناس آموزش مشغول به‌کار بودم و سپس در یکی از شرکت‌های تبلیغاتی مشغول به فعالیت شدم که به دلیل جو سازمانی نتوانستم همکاری لازم را داشته باشم. بلافاصله به عنوان مدیر فروش یک شرکت وارداتی مشغول به کار شدم تا اینکه این شرکت به دلیل مشکلات مالی مجبور به تعدیل کار و نیرو شد که در آن برهه من ابتدا به عنوان سرپرست امین آراسته مشغول به کار شدم و تا امروز هم به عنوان مدیر عامل این موسسه در خدمت شما هستم.

از امین آراسته و بنیان‌گذارش برایمان توضیحاتی دهید.
سرکار خانم آراسته و مرحوم جناب آقای امین از بنیان گذاران این موسسه بوده‌اند که هدفشان کمک به جوانانی بود که به خاطر فقر مالی از تحصیل باز مانده‌اند. خانم آراسته و همسر مرحوم ایشان در سالیان قبل از تاسیس این موسسه ابتدا در جهت برابری عدالت به ساخت مدرسه، دانشگاه و خوابگاه در مناطق محروم جنوب کشور مشغول بودند که در سال ۱۳۸۸ با هدف حمایت و توانمندسازی دانش آموزان و دانشجویان مستعد کم برخورد از سازمان بهزیستی مجوز تاسیس این بنیاد را دریافت کردند و تاکنون تعداد زیادی دانش آموز و دانشجو توانسته‌اند با کمک این بنیاد تحصیلات عالیه خود را به پایان برسانند و نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف صنایع شوند و وارد بازار کار بشوند.

چه تعداد مددجو تحت پوشش این موسسه است؟
بیش از هزار نفر در این چند سال به عنوان بورسیه زیر چتر حمایتی این موسسه قرار گرفته‌اند که از خدمات این بنیاد بهره‌مند شده‌اند و توانسته‌اند با توانایی و استعداد خودشان به شکوفایی و استقلال برسند.

موسسه چه خدماتی را به دانشجویان ارائه می‌دهد؟
خدماتی که به بورسیه‌ها داده می‌شود بر اساس نیاز این این عزیزان متنوع می‌باشد که این خدمات شامل کمک هزینه تحصیلی، خدمات مشاوره تحصیلی، وسایل کمک آموزشی، خدمات مشاوره و روانشناسی، برگزاری بوت کمپ‌های آموزشی، دوره‌های تخصصی و مهارتی، معرفی به کسب و کار جهت گذراندن دوره‌های کارآموزی و آشنایی با فضاهای کسب و کار در جهت توانمندسازی و آماده شدن برای ورود به بازار کار است.

بورسیه امین آراسته شامل حال چه  کسانی می‌شود؟
دانش‌آموزان و دانشجویان مستعدی که علاقه به تحصیل دارند ولی به دلیل کمبودها و نارسایی‌های مالی  با چالش‌هایی روبرو هستند که قادر به ادامه تحصیل نمی‌باشند؛ دو مولفه مستعد بودن وکمبودها و نارسایی‌ها به عنوان شاخص‌های ارزیابی برای پذیرش بورسیه‌ها در نظر گرفته می‌شود.
 
حامیان این موسسه از چه طریق با شما آشنا می‌شوند؟
حامیان معمولا از راه‌های مختلف با ما آشنا می‌شوند که این آشنایی معمولا از طریق کانال‌های ارتباطی در موسسه و محیط خارج از سازمان از طریق افراد، رخ می‌دهد.

آیا درمسیر حمایت از این مددجویان چالشی  هم دارید؟
چالش‌ها بسیار است، اما بخشی از این چالش‌هاو موانع از طرف قانونگذار و بخشی دیگر کمبود منابع که به عنوان موضوع حیاتی سازمان‌های مردم نهاد است یاد می‌شود؛ ما انتظار داریم که چه نهاد‌های حاکمیتی و چه مردم در کمک به سازمان‌ها نقش پررنگ‌تری داشته باشند چرا که این یک مسئولیت اجتماعی به عنوان یک وظیفه عمومی همه ما است که به منظور داشتن یک جامعه عاری از آسیب‌های اجتماعی آستین بالا بزنیم و هرکس به اندازه توانایی خودش برای داشتن جامعه‌ای سالم و شاد به سازمان‌هایی که به صورت تخصصی وعلمی در جهت ریشه‌کنی معضلات اجتماعی تلاش می‌کنند، کمک کنند.

و سخن پایانی شما...
در پایان آرزو می‌کنم که هیچ جوانی به خاطر فقر مالی و کمبود از تحصیل محروم نماند و ما شاهد عدالت اجتماعی در سراسر ایران عزیزمان باشیم.

گفتگو با مدیر روابط عمومی موسسه خیریه امین آراسته

مصاحبه ها از: سهیلا عدالتمند

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار