۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۵۳
کد خبر: ۳۰۴۹۳۹

عطنا - انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در تاریخ ۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ ، فعالیت خود را در این دانشگاه با حضور تعدادی از مدیران ارشد دانشگاه آغاز کرد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در سال ۱۳۹۳ در جلسه‌ای که بنابر اساسنامه انجمن، وجاهت قانونی نداشت با فشارها و نفوذ خارج از دانشگاه اعلام به خروج از اتحادیه دفترتحکیم وحدت کرد. پس از چندسال با تلاش های اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و تعدادی از دانشجویان انقلابی این دانشگاه، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی پس از گذر از دوران انحصار و رادیکالیسم و فعالیت های ضد انقلابی خود، بار دیگر به اتحادیه دفتر تحکیم وحدت بازگشت.

سرانجام روز دوم خردادماه سال ۱۴۰۲ با تلاش شورای مرکزی وقت مراسمی جهت بازگشایی دفتر انجمن اسلامی دانشجویان علامه‌طباطبایی‌(ره) و گرامیداشت بازگشت تاریخی انجمن اسلامی علامه به دامان جبهه انقلاب و اتحادیه انقلابی دفتر تحکیم وحدت با حضور آقایان بزرگخو دبیر انجمن اسلامی علامه، قائد‌شرف مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان و ادوار محترم دفتر تحکیم، اکبری‌اقدم مسئول نهاد رهبری دانشگاه علامه ، اسلامی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه ، واحدی معاونت دانشجویی ، زرگر عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی و ادوار محترم انجمن اسلامی علامه، و دیگر ادوار محترم انجمن علامه‌طباطبایی برگزار شد. در این برنامه ابتدا بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت توسط دبیر محترم انجمن جناب آقای علی بزرگخو قرائت شد.

بخشی از متن بیانیه بدین شرح است:

《«بسم الله الرحمن الرحیم»
«و نیست محمد مگر رسولی که قبل از او هم پیامبران بسیاری بوده‌اند. پس آیا اگر او کشته شد، به عقب باز می‌گردید؟ و هرکس به عقب باز گردد، هرگز به خدا زیانی نمی‌رساند و خدا به زودی شاکران را پاداش می‌دهد.»
آل عمران – 144

جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی برای تحقق جهانی آرمان‌های انقلاب، نیاز به به‌کارگیری نیروهای جوان و انقلابی دارد و در این مسیر بدون شک نهاد دانشگاه به عنوان مرجع آموزش نیروی انسانی، بزرگ‌ترین بار را بر روی دوش دارد.

این موج فردگرایی مفرط میان دانشجویان و درخواست‌های مکرر برای خروج از کشور در حالی که به لحاظ کیفیت علمی، دانشگاه‌های ایران در جایگاه خوبی قرار دارند، تنها یک معنی دارد: شکست ایده دانشگاه غیر سیاسی! و «خدا لعنت کند آن دست‌هایی که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند.» دانشگاه غیر سیاسی متخصص تربیت می‌کند؛ اما تخصص متخصصانش در کشورهای غربی خرج خواهد شد. در چنین شرایطی تشکل‌ دانشجویی در مسیر تربیت نیروی متخصص متعهد که فردای فارغ‌التحصیلی به فکر حل مشکلات میهن باشد، وظیفه‌ای بس بزرگ دارد.

معتقدیم در چنین شرایطی تنها راهکار بازگرداندن سنگرهایی‌ست که متاسفانه تحت حاکمیت غربگرایان به دوران جاهلی خود بازگشته‌اند. امروز سنگر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در حالی که روزی تحت فشار وزارت کشور و وزارت علوم دولت روحانی تبدیل به مرکز پادویی برای جریان غربگرا شده بود، به دامان جبهه انقلاب و اتحادیه انقلابی دفتر تحکیم وحدت، آن یادگار امام امت، بازگشته است و امروز دور همدیگر جمع شده‌ایم تا این بازگشت تاریخی را گرامی‌ بداریم و دوم خردادی متفاوت رقم بزنیم.

در انتها نیاز است از مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دفتر تحکیم وحدت و انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر برای بازگشت این سنگر به مجموعه‌ی جبهه انقلاب قدردانی به عمل بی‌آوریم.

دوم خرداد 1402
والسلام علی من اتبع الهدی》

بازگشایی دفتر انجمن اسلامی در دانشگاه علامه طباطبایی

در ادامه هر یک از بزرگواران حاضر در جلسه علاوه بر ابزار خرسندی از این واقعه مهم و مبارک، به بیان نکاتی پرداختند. از بین حاضرین در جلسه ابتدا جناب آقای اکبری اقدم مسئول نهاد رهبری دانشگاه علامه ضمن بیان اینکه باید از انجمن علامه‌ای که اکنون به این مرحله رسیده‌است پاسداری کنید، در ادامه ابراز کردند که این تصاویر (اشاره به عکس‌های علما، اندیشمندان و شهدای انقلاب اسلامی در دفتر انجمن)، رویکردها و این جهت‌گیری‌ها، با این نوع نگاه به خوبی نشان می‌دهند طبیعتا مسیر فعالیت‌های دانشجویان عزیز آن هم در دانشگاه علامه، دانشگاه علوم انسانی می‌تواند خیلی شفاف و مشخص باشد.

هم‌چنین جناب آقای قائدشرف مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان و ادوار محترم دفتر تحکیم ابراز نمودند: 《امروز دیگر تقیه در دانشگاه علامه جایز نیست. انجمن علامه باید آوانگارد جریان علوم انسانی باشد و راهی رو به جلو برای علوم انسانی بگذارد.》 در ادامه ایشان شرط ثبات قدم در این مسیر را متصل بودن به ریسمان ولی فقیه دانستند: 《جایی انجمن اسلامی ضربه می‌خورد که از روحانیت اصیل انقلابی جدا شود.》

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار